آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زرینه‌رود میاندوآب


آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زرینه‌رود میاندوآب

مهاباد- ایرنا- فرماندار میاندوآب گفت: بخش خصوصی جهت راه‌اندازی مراکز خدماتی در قالب طرح ساماندهی زرینه‌رود این شهرستان اعلام آمادگی کرده است که قصد داریم از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

مهدی قهرمانی روز یکشنبه در بازدید از طرح ساماندهی و زیباسازی سواحل زرینه‌رود این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به زودی نشستی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار و هماهنگی های لازم برای فعالیت آنان در این طرح مهم گردشگری انجام می شود.
وی با بیان اینکه طرح ساماندهی زرینه‌رود براساس آورد آب این رودخانه طی ۵۰ سال گذشته اجرا می‌شود، اضافه کرد: برحسب شواهد و آمار موجود در سال ۱۳۴۸، آورد آب این رودخانه در مواقع سیلابی یکهزار و ۱۰۰ متر مکعب بود و اکنون با درنظر گرفتن آن شرایط، این طرح نیز اجرا می‌شود تا پس از ساماندهی آن نیز خطری در پی افزایش آب، گردشگران را تهدید نکند.
وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح قرار است که محدوده شهر این رودخانه در هر ۲ سمت به طول ۳.۲ کیلومتر ساماندهی و به محلی برای گردشگری تبدیل شود.
فرماندار میاندوآب در خصوص میزان اعتبار تخصیص یافته برای این طرح گفت: با پیگیری‌های نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی با لحاظ ردیف بودجه‌ای جداگانه به این طرح تخصیص یافته و ۵۰ میلیارد ریال هم توسط استاندار آذربایجان‌غربی در سفر به میاندوآب از محل اعتبارات استانی اختصاص داده شده است.
شهردار میاندوآب نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه در مجموع به طول ۷.۲ کیلومتر در ۲ سمت شامل سواحل چپ و راست زرینه‌رود با هدف ساماندهی و زیباسازی اجرا می‌شود.
رسول ملکی افزود: مطالعات این طرح در سال ۱۳۹۲ شروع شده بود که بعد از چند سال وقفه، در بهمن سال ۱۳۹۶ با پیگیری‌های مجدد دوباره روند مطالعات آن از سرگرفته شد.
وی اضافه کرد: باغ پرندگان، ورزش‌های مفرح آبی، پل معلق، مسیر دوچرخه‌سواری، پیست کارتینگ، ست‌های ورزشی، هتل و آب‌نماهای موزیکال در این طرح درنظر گرفته شده است.
زرینه‌رود یکی از بزرگترین رودخانه‌های شمال غرب کشور است که به تنهایی ۴۱ درصد آب دریاچه ارومیه را تامین می‌کند.
تمام رفتارهای این رودخانه از نظر آب‌آوری به ویژه آب سد شهید کاظمی و بند انحرافی نوروزلو قابل کنترل است و بخشی از این رودخانه در محدوده شهری میاندوآب قرار دارد که ساماندهی آن می‌تواند نقش مهمی در توسعه این شهر و رونق گردشگری داشته باشد.

۹۸۷۱/‌۶۱۸۵/‌۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستور جدید به سربازان اوکراینی: دست به بیل نزنید