150 کارگاه تابستانه کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی برپا شد


 150 کارگاه تابستانه کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی برپا شد

بیرجند - ایرنا - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برنامه‌های تابستانه خود را با برپایی بیش از 150 کارگاه ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند آغاز کرد. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: فعالیت این کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی و علمی با نام‌نویسی بیش از ۲ هزار نفر از ابتدای تیر آغاز شد و تا نیمه مرداد امسال ادامه دارد.

طاهره حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری کارگاه‌های ویژه فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، فرصت مناسبی برای شناسایی، پرورش و هدایت هدفمند ذوق و استعداد آنان است.

وی با اشاره به فرآیند محوری کارگاه‌های ویژه فصل تابستان در سطح مراکز کانون بیان کرد: اگر این کارگاه‌ها مطابق نیاز و سلیقه کودکان و نوجوانان امروز پیش‌بینی شود در کسب مهارت‌های رفتاری برای بهتر زندگی کردن به آنان کمک می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه کارگاه‌های دوره‌ای ویژه کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۸ سال در حال برگزاری است اظهار داشت: عناوین کارگاه‌های دوره‌ای در بخش فرهنگی شامل قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، کاردستی، نمایش خلاق، هنرهای دستی و غیره است.

وی گفت: در بخش هنری نیز کارگاه‌های نقاشی، سفالگری، عکاسی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی وغیره برگزار می‌شود.

حمیدی گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به دنیای شعر و ادبیات می‌توانند در کارگاه نوشتن خلاق، شعر، داستان نویسی، خوانش متون تخصصی و دوست‌داران مباحث علمی در کارگاه‌های رباتیک، نجوم، شطرنج و غیره شرکت کنند.

وی افزود: حضور مربیان کانون در قالب طرح «پیک امید» ویژه مناطق روستایی و عشایری محروم، اجرای طرح «پویش فصل گرم کتاب» در شهرستان بیرجند و پنج کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های قاین، طبس، بشرویه، نهبندان و زیرکوه از دیگر برنامه‌های ویژه فصل تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار روستایی، ۲ کتابخانه پستی و یک کتابخانه سیار شهری فعال است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۴۲ هزار نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هستند و از برنامه‌های متنوع کانون در فصول مختلف سال بهره‌مند می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: شعار محوری امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تمرین زندگی است که برای اجرایی شدن آن برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تقویت انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی، ارایه خدمات فرهنگی در مناطق محروم و آسیب پذیر، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق براساس نیازسنجی انجام شده نیز جزو برنامه‌های پیش رو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان محسوب می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: درخشش ۶ عضو کانون در مسابقه بین المللی نقاشی بلاروس، کسب رتبه اول مسابقه استانی مدهامتان توسط یکی از اعضا، برگزیده شدن یکی از عضو کانون در مسابقه نقاشی سازمان جهانی بهداشت و درخشش چهار نفر از اعضا در نخستین جشنواره منطقه‌ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس از جمله موفقیت های کانون پرورش فکری استان از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند