راهبرد اصلی دولت و مردم کرمانشاه توسعه و پیشرفت این استان است


راهبرد اصلی دولت و مردم کرمانشاه توسعه و پیشرفت این استان است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه راهبرد اصلی دولت، مسئولان استان و مردم قدردشناس کرمانشاه را تلاش برای توسعه و پیشرفت این دیار پراستعداد و سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی دانست و تاکید کرد برای معرفی و شناساندن این دیار نیازمند همکاری رسانه ها و هنرمندان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند پنجشنبه شب در آئین پایانی دومین جشنواره ملی پویانمایی و نمایش‌های عروسکی تلویزیونی ایران در تالار انتظار کرمانشاه افزود: در این استان قصد داریم به گونه‌ای عمل کنیم که هر شهروند ایرانی با شنیدن نام کرمانشاه بی درنگ این صفت ماندگار را که رهبر معظم انقلاب درباره این استان فرودند؛ زمزمه کند، «کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است».

وی اظهار داشت: اگر امروز با اشتیاق اصرار بر میزبانی این چنین فرصت‌ها، جشنواره ها و همایش‌ها داریم برای رساندن این صفت راهبردی و باور تمام مسئولان، سرمایه گذاران، گردشگران و باور آحاد مردم است که کرمانشاه چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی است.

او از مسوولان سازمان صدا و سیما برای خلق این فرصت بزرگ قدردانی کرد و گفت: برگزاری دومین جشنواره پویانمایی و نمایش های عروسکی در ایجاد فضای شادی و نشاط و معرفی توانمندی های استان بسیار موثر است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: اگرچه زخم طبیعت در ۲ سال گذشته چندین و چند بار در حوادثی چون زلزله و سیل بر سینه ستبر نشست اما دوباره ساختن و دوباره ایستادن، عادت مردم این دیار است.

بازوند افزود: مرزداران شجاع کرمانشاه تا دیروز در نبرد حق علیه باطل رفتند تا بمانیم و ماندند، دوباره ساختند و امروز هرچند از حادثه‌های طبیعت زخم خورده‌اند اما بازهم ایستادند و ساختند.

او گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده ارائه کرد و گفت: پس از یک سال و هشت ماه از فرمایش های رهبر معظم انقلاب که فرمودند: این تهدیدهای طبیعت را تبدیل به فرصت کنید، تاکنون بیش از چهار میلیون و ۲۵۶ هزار مترمربع با اعتبار سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خانه ساخته و تحویل شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی بیش از ۱۷ هزار واحد تجاری، کشاورزی و صنعتی نیز بازسازی شده و مبلغی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تنها برای سود امهال وام‌های مردم توسط دولت تخصیص داده شده است.

به گفته او کار بازسازی در روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه بیش از ۹۶ درصد به اتمام رسیده و شهرها هم ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: برای ترسیم چهره زیبای کرمانشاه به مردم داخل و خارج از کشور، اسناد آمایش، اشتغال، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تعریف، استخراج و عملیاتی شده است.

بازوند افزود: حاصل این سندها در حوزه اشتغال آماری است که مرکز آمار ایران در فصل بهار امسال اعلام کرده که استان کرمانشاه برای قرار گرفتن در مسیر سریع توسعه فصل به فصل شاهد کاهش نرخ بیکاری است اگرچه تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله بسیار زیاد و نیاز به کار مضاعف است.

او حاصل این سندها را احیای بیش از ۱۵۴ واحد راکد صنعتی، معدنی و کشاورزی و پرداخت بیش از ۴۷۵ میلیارد تومان دانست و تاکید کرد در این بخش هم تا نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

او رتبه اول کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و برگزیده شدن کرمانشاه برای رخداد بین المللی سال ۲۰۲۰ در حوزه گردشگری روستایی را از دیگر افتخارات استان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه آمادگی دارد با حمایت از بخش خصوصی و مراکز تولید انیمیشن در همین زمینه از طرح ها و ظرفیت هنرمندان بهره مند شود.

وی افزود: ما باور داریم آنچه که داریم تا از زبان هنرمندانه شما در قالب فیلم، سریال، انیمیشن و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی به گوش ایرانیان و فراتر از ایران نرسد ابتر و ناتمام است.

او تصریح کرد که ما باور داریم که امروز این هنر و صنعت رسانه در بخش‌ها و قالب‌های متنوعی از جمله پویانمایی است که می‌تواند ارزش افزوده برای داشته‌های ما به ارمغان بیاورد و ما آماده حمایت از هنرمندان این بخش هستیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: داشته‌های بی نظیر کرمانشاه همچون تنوع مذهب و اقلیم و نیروی انسانی فعال نخبه و مشاهیر و نخبگان فراوان، آثار طبیعی و تاریخی بیشمار، آب، سنگ و معدن، چشمه و رودخانه، فرودگاه، راه اهن و صنایع بزرگ و مرزهای اقتصادی با زبان هنر در قالب‌هایی چون تولید انیمیشن می‌تواند تأثیر جهشی بر روند توسعه و پیشرفت به جای بگذارد.

او به سردار یارمحمدخان کرمانشاهی از فعالان مشروطه به عنوان افتخار ملت ایران و کرمانشاه نام برد و گفت: در استان آمادگی خود را برای مشارکت در تولید سریال یا مجموعه‌های انیمشین با موضوع یارمحمدخان اعلام می کنیم.

دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با شعار «ایران پویا و کرمانشاه زیبا» از روز سه شنبه ۱۸ تیر در کرمانشاه آغاز شده و عصر امروز ۲۰ تیر به کار خود پایان داد.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره؛ یک هزار و ۵۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که پس از تفکیک توسط ۳۴ عضو هیأت انتخاب و ۳۱ داور، در نهایت ۳۵۵ اثر به بخش جشنواره راه یافته و از ۶۴ اثر در این جشنواره به عنوان برتر تجلیل شد.

این جشنواره در ۶ بخش اصلی پویانمایی شامل مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، بلند و نیمه بلند، مونشن گرافی و جلوه‌های بصری و عروسکی و همچنین در ۶ بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاوردهای اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ماهی دودی