جهادگران خراسانی منازل سیل زدگان گلستان را مرمت کردند


جهادگران خراسانی منازل سیل زدگان گلستان را مرمت کردند

مشهد- ایرنا- بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی پس از آغاز بازسازی خانه های سیل زدگان استان گلستان و در قالب طرح جهاد همبستگی 50 منزل افراد کم برخوردار این استان را مرمت کرد و تحویل صاحبان آنها داد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: جهادگران بسیج سازندگی پس از خرید مصالح در روستاهای بی بی شیروان، قوچ مراد و سر پل، ۵۰ منزل را بازسازی کردند و تحویل صاحبانشان دادند.

محمد روحانی افزود: عملیات بازسازی ۵۰ منزل دیگر هم آغاز شده است و تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران، در قالب طرح جهاد همبستگی عملیات مرمت و ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان کل کشور را آغاز کرد که در این طرح سهم سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی هزار واحد است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۵۵۰ واحد در استان گلستان و بقیه در سایر شهرهای سیل زده استان خراسان رضوی واقع است.

روحانی افزود: مرمت ۴۰۰ و ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان استان گلستان توسط سپاه امام رضا (ع) به عنوان معین سپاه گلستان آغاز شد و در ابتدا سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) لیستی مشتمل بر بیش از هزار واحد که توسط بنیاد مسکن شناسایی شده بود را دریافت کرد.

وی ادامه داد: بعد از دریافت این لیست، در قالب چندین تیم شناسایی در محل شهرستان گنبد کاووس کار آغاز شد و در پایان به لیستی با حدود ۱۵۰ نفر از افراد نیازمند با اولویت مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و افراد کم برخوردار رسیدیم و عملیات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی این افراد آغاز شد.

او اضافه کرد: به طور میانگین برای بازسازی هر خانه مسکونی ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال و برای ساخت هر واحد مسکونی ۷۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال هزینه می‌شود.

هزار و ۱۵۰ گروه جهادی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

۷۵۰۷/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)