آیین هفتمین روز درگذشت آیت الله حسینی شاهرودی برگزار شد


آیین هفتمین روز درگذشت آیت الله حسینی شاهرودی برگزار شد

شاهرود- ایرنا- آیین هفتمین روز ارتحال فقیه و مرجع عالیقدر جهان تشییع آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی عصر شنبه در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد.

حجت الاسلام فاضل کدکنی استاد حوزه علمیه مشهد در این آیین با تشریح بخشی از زندگی پربرکت مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی گفت: سه دسته از کسانی که دار فانی را وداع می کنند، همیشه زنده هستند.

وی ادامه داد: شهداء، صاحبان اعمال صالح که عمرشان را در راه خیر و به نفع دین سپری می کنند و دانشمندان و پیشوایان مذهبی پس از فوت هم همچنان زنده هستند.

فاضل کدکنی، آن مرجع تقلید را عالم عامل و تربیت شده در مکتب اهل بیت (ع) خواند و اظهار داشت: حضور شاگردان و خدمات علمی آنها یاد و نام آن مرحوم را همیشه زنده نگه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مشهد ادامه داد: خانواده آیت الله العظمی شاهرودی بزرگ و فرزندان ایشان از استادان برجسته حوزه علمیه به حساب آمده و در تدریس درس های مقدماتی تا دروس خارج فقه حوزه همواره منشاء برکات فراوانی بوده اند.

فاصل کدکنی خانواده مرحوم حسینی شاهرودی را از احیاء کنندگان پیاده روی اربعین خواند و تصریح کرد: مرحوم آیت الله سید محمود شاهرودی و فرزند فقید ایشان با تمام سختگیری های حزب بعث عراق، اهتمام خاصی به زیارت و پیاده روی اربعین داشتند.

وی تاکید کرد: مرحوم آیت الله شاهرودی از مراجع بزرگ شیعه و علمای سرشناس کشور بود که عمر با عزتش را صرف خدمت به خاندان عصمت و طهارت (ع) و تربیت عالمان و راهنمایی مردم کردند.

استاد حوزه علمیه مشهد برساده زیستی آن مرحوم تاکید کرد و افزود: ایشان در موقع جمع آوری وجوهات شرعی به اطرافیان می گفت هرچه سریعتر آنها را به حق داران برسانند چرا که تاخیر در پرداخت این وجوهات مسوولیت سنگینی برایش ایجاد می کند.

وی به برخی خدمات این عالم بزرگ اشاره کرد و افزود: تهیه مسکن برای طلبه های خارجی، بیمه طلاب و راهپیمایی اربعین بخشی از آنها است.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم عصر یکشنبه هفته گذشته به علت ایست قلبی در سن ۹۴ سالگی در بیمارستانی در تهران دعوت حق را لبیک گفت، این عالم وارسته فرزند مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی، از مراجع طراز اول نجف اشرف بود.

مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، در ماه جمادی الاول سال ۱۳۴۴ هجری قمری، در نجف اشرف دیده به جهان گشود و در خانواده‌ای رشد کرد که از متدیّن‌ترین و باتقواترین خانواده های علمی نجف اشرف به شمار می‌رفت.

در این آیین علاوه بر جمع زیادی از مردم، تعدادی از مسوولان شهرستان شاهرود، دامغان و سمنان نیز شرکت کرده بودند که با قرائت قرآن و فاتحه یاد آن مرحوم را گرامی داشتند.

صبح امروز هم آیین یادبودی در روستای "قلعه آقا عبدالله " بخش بسطام برای آن مرحوم برگزار شد.

این روستا زادگاه مرجع بزرگ جهان تشیع مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی پدر مرحوم سید محمد و تعدادی دیگر از علمای طراز اول کشور است.

۱۰۲۳/۶۱۶۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیباترین دختران دنیا در سال 2023