2026 واحد تولیدی کشور در تملیک بانک‌ها است


2026 واحد تولیدی کشور در تملیک بانک‌ها است

سمنان- ایرنا- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 2 هزار و 26 واحد صنعتی و تولیدی، به دلایل مختلف در سال های گذشته، توسط بانک های عامل تملیک و تعطیل شد.

میثم زالی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی سمنان در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: از تعطیلی واحدهای صنعتی با تنظیم و وضع برخی دستورالعمل های نامربوط هیچکس در کشور سود نمی برد و با برنامه ریزی اصولی باید برای احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال اقدام کرد.

وی تصریح کرد: تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار از برنامه های اساسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است که برای اجرای این طرح در سال ۹۸ اقدام می شود.

زالی اضافه کرد: آگاهی نداشتن بنگاه های اقتصادی از قوانین حمایت از تولید یکی از چالش های اساسی است و فعالان اقتصادی قوانین حمایت از واحدهای صنعتی را مطالعه کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی بدهکار به تامین اجتماعی با پیشنهاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تصویب اعضای هیات دولت اعلام شد و واحدهای صنعتی از این ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات خود بهره مند شوند.

قوانین حمایت‌کننده از تولید مدنظر مدیران باشد

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قوانین جامع و مثبتی در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد، اما این قوانین از سوی بعضی از مسئولان مربوط به صورت اصولی اجرا نمی شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی قبل از ابلاغ و اجرا کردن آیین نامه و دستورالعمل ها در صورت امکان این آیین نامه ها را برای مشورت به کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها ارسال کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بعضی از دستورالعمل دستگاه های اجرایی باعث ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی می شود که باید با اعطای اختیارهای استانی به مدیران مربوط از اجرایی شدن قوانین دست و پا گیر اداری جلوگیری کرد.

در این آیین جمعی از فعالان اقتصادی استان سمنان در رابطه با مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بحث و تبادل نظر کردند.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟