اقتصاد کرمانشاه از سال گذشته تاکنون جهش مثبتی داشته است


اقتصاد کرمانشاه از سال گذشته تاکنون جهش مثبتی داشته است

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: اقتصاد استان از شهریور سال گذشته تاکنون در زمینه بیکاری، تورم و بهبود کسب و کار جهش مثبتی داشته است.

به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی روز پنجشنبه در نشست مشترک فعالان بورس و مدیران واحدهای تولیدی در استانداری، افزود: انتظاری که از فعالان بورس استان داریم این است که برای کمک به افزایش درآمد استان، بهبود فضای کسب و کار بویژه کسب و کارهای خلاقانه و نوآور فرهنگ بورس را در بین صاحبان صنایع و مردم استان گسترش دهند.

او به اهمیت بورس و تاثیرات مثبت آن در رونق اقتصاد و درآمد اجتماعی ناشی از مشارکت اقتصاری اشاره کرد و گفت: رونق فعالیت بورس براساس تجربیات کشورهای مختلف بر شفافیت سازی فعالیت‌های اقتصادی، شکوفایی مالی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد تاثیر مستقیم و مثبت دارد و بسیاری از کشورهای توسعه یافته بر افزایش سهم بورس در اقتصاد تاکید دارند.

وی با استقبال از پیشنهاد نشست مشترک فعالان بورس و اقتصاد استان، اظهار داشت: تمام تلاشمان این است که صنایع مهم استان به بورس ورود پیدا کنند و سهامشان را برای جلب مشارکت مردم استان عرضه کنند که این می‌تواند مشارکت اقتصادی و منتفع شدن مردم در سود اقتصادی را افزایش دهد و به همین دلیل نشست مشترک بین فعالان و آگاهان عرصه بورس با فعالان عرصه اقتصاد استان را یک ضرورت می‌دانم که باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل بهار استان کرمانشاه را ۱۴.۷‬ درصد اعلام کرد که ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...