15هکتار زمین برای ساخت وساز روستای حسین آباد کالپوش تخصیص یافت


15هکتار زمین برای ساخت وساز روستای حسین آباد کالپوش تخصیص یافت

شاهرود- ایرنا - استاندار سمنان گفت: مطالعات لازم برای ساخت و ساز اهالی روستای حسین آباد کالپوش در 15 هکتار زمین انجام شده و تا 2هفته آینده چگونگی آن اعلام می‌شود.

علیرضا آشناگر که روز یکشنبه به همراه رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برای بازدید از روستای حسین آباد کالپوش به این منطقه سفرکرده، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محدوده ۶۴ هکتاری برای ساخت و ساز خانه اهالی روستای حسین آباد اختصاص یافته و مطالعه های لازم بر روی آن انجام شده است.

وی افزود: ۱۵ هکتار براساس مطالعات انجام شده برای ساخت و ساز مجاز تلقی شده و قسمتی نیز برای توسعه آینده روستا انتخاب شد.

استاندار سمنان به سفر رییس بنیاد مسکن کشور هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مدت طراحی و نتیجه قطعی را برای ساخت و ساز اعلام کرده و خانه سازی ها شروع شود.

وی در باره پرداخت خسارت به روستاییان هم گفت: با توافق رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خسارت اهالی از یک هفته دیگر پرداخت می شود.

وی در باره جبران اموال خسارت دیده مردم هم گفت: پس از دریافت گزارش دقیق خسارت ها، توزیع لوازم خانگی بین خسارت دیدگان رانش زمین حسین آباد کالپوش هم آغاز می شود.

آشناگر در باره اسکان موقت اهالی این روستا تا زمان ساخت واحدهای تازه هم گفت: برای تثبیت و پایداری وضعیت اهالی، از محل اعتبارات بنیاد مسکن و استانداری اقدام خواهد شد.

وی در باره ساخت واحدهای عمومی هم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مساعدت هایی در این خصوص خواهد داشت.

استاندار سمنان در باره دیگر مصوباتی که با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرفته شده اشاره کرد و گفت: زهکشی سد کالپوش از سوی وزارت نیرو در اسرع وقت و نیز تامین قیر رایگان برای ساخت راه دسترسی روستای حسین آباد کالپوش از این مصوبات بود.

روستای جسین آباد کالپوش اسفندپارسال براثر بارش سنگین برف دچار رانش شده و به ۳۳۰ خانه خسارت زد که تا کنون ۱۶۳ منزل تخلیه شده است.

۷۳۵۷/‏۶۱۶۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد