کشف 217 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شیراز


کشف 217 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شیراز

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 217 دستگاه ارز دیجیتال به ارزش 32 میلیارد و 550 میلیون ریال در یک عملیات ضربتی و در بازرسی از 10 انبار در شیراز خبر داد.

سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه تولید ارز دیجیتال، مأموران پلیس آگاهی استان از وجود تعداد زیادی این دستگاه‌ها در ۱۰ انبار در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

حبیبی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی استان به همراه کارشناسان شرکت برق در یک عملیات ضربتی موفق شدند در بازرسی از آن انبارها، تعداد ۲۱۷ دستگاه ارز دیجیتال کشف کنند، افزود: در این خصوص ۶ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش دستگاه‌های مکشوفه ۳۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد جامعه، در صورت اطلاع از اینگونه موارد، موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارز دیجیتال یا بیت کوین را به عنوان نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز می‌شناسیم. در سال‌های اخیر ارزش بیت کوین در بازارها از چند صدم دلار آمریکا به هزاران دلار افزایش پیدا کرده است. با همه گیر شدن استخراج بیت کوین مؤسسات و مراکز تجاری بیشتری در ازای پول، این ارز دیجیتال را می‌پذیرند. همین ویژگی باعث شده که بیت کوین بتواند به عنوان ارز دیجیتالی جهانی توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند.

اخبار مربوط به استخراج ارزهای دیجیتالی از جمله بیت‌کوین نه به دلیل جدید بودن این واژه یا حتی تازگی آن، بلکه به سبب مصرف بسیار زیاد برق در صدر اخبار ایران قرار گرفته و این در حالیست که استخراج و مبادله ارزهایی دیجیتالی در شماری از کشورها از جمله کشور ما ممنوع است.

بیت‌کوین که اولین و معروفترین ارز دیجیتال است، شبیه اسکناس یا سکه نیست، بلکه یک روش پرداخت دیجیتال است که بر مبنای رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود.

۹۸۷۳/‏۶۱۱۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403