مسابقات مداحی نوگلان حسینی در گنبدکاووس برگزار می شود


گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس اعلام کرد که...
گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس اعلام کرد که امسال برای نخستین بار مسابقات مداحی با عنوان نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعداد نوجوان و جوانان در امر مداحی و ذاکری اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرداد ماه جاری در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا دیلمی روز سه شنبه درجلسه تشکیل ستاد نوگلان حسینی و کمیته های آن، گفت: این مسابقات که سال گذشته فقط در مرحله استانی برگزار شد، امسال در همه ۱۴ شهرستان گلستان برگزار می شود و نفرات برتر به مرحله استانی و سپس مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

وی افزود: برگزاری مسابقات مداحی نوگلان حسینی فرصت مناسبی برای شناسایی نوجوانان و جوانان علاقه مند به مداحی و ذاکری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رشد و شکوفایی استعدادهای آنان است.

حجت الاسلام دیلمی، سازمان تبلیغات اسلامی را از متولیان بزرگ نشر و بسط معارف اسلامی و دینی در جامعه دانست و اضافه کرد: این سازمان در سال های گذشته و در راستای تکریم و تعظیم شعائر دینی، اقدام به راه اندازی کانون مداحان و شاعران آیینی نموده است که یک نهاد مردمی بوده و اعضای هیات رییسه آن نیز توسط اعضای این تشکل انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: این کانون وظیفه ساماندهی مداحان و شاعران آیینی و برگزاری کلاس های آموزشی مانند مقتل و ادعیه خوانی، آشنایی با احکام اسلامی و بصیرت افزایی برای آنان و نیز شناسایی و تریبت نیروهای جدید را برعهده دارد.

مسابقات مداحی نوگلان حسینی در گنبدکاووس برگزار می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: هم اکنون افزون بر ۲۰۰ مداح، شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) در این شهرستان که ظرفیت بسیار بالایی در حوزه نیروی انسانی متعهد و انقلابی دارد، شناسایی شدند.

حجت الاسلام دیلمی درخصوص جدول زمان بندی مسابقات مداحی نوگلان حسینی گفت: ثبت نام برای شرکت در این مسابقات که در دو گروه ۹ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار می شود، از امروز اول مرداد آغاز شده و تا ۱۵ ماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: پس از ثبت نام، مرحله شهرستانی مسابقات در روزهای ۱۶ تا ۲۵ مرداد برگزار می شود و نفرات برتر به مرحله استانی اعزام می شوند که از پنجم شهریور آغاز می شود.

به گفته وی، نفرات برتر مرحله استانی این مسابقات که از طریق سیمای مرکز گلستان پخش می شود، به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه با تشکیل سه کمیته "دانش آموزی، فضاسازی و اطلاع رسانی و بسیج مداحان" مقرر شد تا شرایط برای شناسایی و ثبت نام علاقه مندان با اطلاع رسانی رسانه ای، فضای مجازی و نصب بنر، فراهم شود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹//۱۸۶۰

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته