ارگ: به هیچ قدرت خارجی در تعیین سرنوشت خویش اجازه نمی‌دهیم


ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت کشور را نخواهیم داد. در خبرنامه‌ی که از سوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان، منتشر شده آمده است که: افغانستان یکی از...

ارگ: به هیچ قدرت خارجی در تعیین سرنوشت خویش اجازه نمی‌دهیم

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت کشور را نخواهیم داد.

در خبرنامه‌ی که از سوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان، منتشر شده آمده است که:

افغانستان یکی از کهن‌ترین دولت‌های دنیا است و در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور نموده است. شراکت و همکاری ما با جهان و به خصوص با امریکا بر مبنای منافع و احترام متقابل است و افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد.

در خبرنامه همچنان تاکید شده است که دولت افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار، از مجرای دیپلوماتیک خواهان صراحت و توضیحات از ایالات متحده امریکا در مورد اظهارات دونالد ترامپ، می‌باشد.

این در حالی است که رییس جمهور ترامپ در دیدارش با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفته است که وی اگر بخواهد می‌تواند در مدت یک هفته برنده جنگ افغانستان شود که ممکن در آن میلیون‌ها انسان به قتل برسند، اما این‌کار را نمی کند.

آقای ترامپ همچنان گفته است که کشورش می‌تواند در مدت ۱۰ روز افغانستان را از نقشه جهان بردارد، اما تاکید کرده است که پاکستان می‌تواند نقش سازنده و مفیدی را در زمینه آوردن صلح افغانستان بازی کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟