تیپ 130 شهید دلجویان در خراسان شمالی ماندگار است


تیپ 130 شهید دلجویان در خراسان شمالی ماندگار است

بجنورد- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور گفت: 6 استان از جمله خراسان شمالی در حیطه این قرارگاه قرار دارند و شایعه انتقال تیپ 130 شهید دلجویان از این استان نادرست است.

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم رضا آذریان روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در خراسان شمالی، با بیان این مطلب اظهار داشت: این موضوعی راهبردی است و ما نمی خواهیم که این تیپ از این استان جابه جا شود.

وی با بیان اینکه دشمن از هر فرصتی برای هجمه به نظام اسلامی استفاده می کند، افزود: در ابتدای انقلاب از طریق گروهک های تروریستی اقدام کردند اما نتوانستند و بعد از طریق حمله نظامی وارد شدند و در بزرگترین عملیاتی که ممکن بود از طریق ارتش عراق به ما حمله شد.

وی افزود: این جنگ باعث شد تا موضع موافقان و مخالفان ارتش روشن شود و دیدیم سرنوشت بدخواهانی که نمی خواستند ارتش در جنگ تجهیز شود، چه شد و این ارتش بود که با

در نخستین ساعات حمله عراق به ایران، با تمام توان در برابر دشمن ایستادگی کرد

وی در ادامه به اتحاد شرق و غرب در حمله به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ایران در مقابل تمام دنیا ایستاد و این در حالی است که شرق و غربی که هیچگاه با هم کنار نمی آیند در جنگ با ما کنار هم بودند و اکنون هر چه داریم به برکت آن روزها و ایستادگی و افتخارآفرینی ملت ما در ۲ هزار و ۸۷۷ روزی است که با تمام قوا در مقابل هجمه دشمن ایستا و نگذاشت یک وجب از خاک کشور از دست برود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالشرق نزاجا با بیان این که تحریم ها و تهدیدها نتوانست ملت را در طول انقلاب اسلامی از پای درآورد، گفت: منطقه را به آشوب کشاندند و کشورهای همسایه را اشغال کردند که ما را تهدید کنند و با راه اندازی جنگ های نیابتی؛ تشکیل گروه های تکفیری و فتنه های دیگر ما را از پا درآورند اما نتوانستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: صبغه خراسان شمالی در دفاع مقدس درخشان است و نخستین شهید مدافع حرم ارتش از خراسان شمالی نیز شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بود که با وجود داشتن فرزندان خردسال به میدان دفاع از حرم پا گذاشت.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکا و توقیف کشتی انگلیس افزود: جوانان امروز ما که دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف تجهیرات و ادوات جنگی و علمی دارند به فرموده مقام معظم رهبری اکنون متدین تر، کارآمدتر و آماده تر از هر زمان دیگر در برابر دشمنان ایستاده اند.

وی با تقدیر از خدمات امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلگلی اظهار داشت: خدمات فرمانده تیپ پیاده شهید دلجویان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به ویژه در سیل بهار امسال ستودنی و قابل تقدیر است.
نیروهای مسلح، منافع نظام و کشور را با هیچ چیز عوض نمی کنند
استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه نیروهای مسلح، منافع نظام و کشور را با هیچ چیز عوض نمی کنند، گفت: نیروهای مسلح ثابت کرده اند در هر جای ایران باشند ایثار و فداکاری را برای کشور به ارمغان آورده اند.
محمدعلی شجاعی در این آیین از نیروهای مسلح به عنوان دلاورمردان همیشه در صحنه یاد کرد و اظهار داشت: حاصل چهار دهه تربیت و حضور نیروهای مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخارآفرینی، اقتدار و غرور است.
وی افزود: در این چهار دهه و در فراز و نشیب هایی که نظام مقدس اسلامی با آن روبه رو بوده و مشکلات بسیاری که استکبار جهانی برای این مرز و بوم ایجاد کرده، این نیروهای مسلح بودند که با درس هایی از عاشورا و نگاه بلند فرمانده کل قوا، ایران را تبدیل به کشوری پیشرفته و باعزت کردند.
شجاعی خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای مسلح و مردمی بودن آنان موجب شد به رغم نگاه منفی ابرقدرت های جهان به ایران، باز هم دشمن از این کشور ناامید شود و این نشان می دهد که رشادت ها، ایثار و فداکاری های نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و امنیتی همیشه بوده و هست.
وی افزود: تصمیمات بجا و نگاه بزرگ به آینده ایران از سوی مقام معظم رهبری است که اینگونه ما را در همه جا مقتدرانه به جهانیان عرضه کرده، نگاهی که توسط مسئولین عالی نظام تایید و مدیریت می شود.
وی اظهار داشت: با حمایت مردم و بزرگمردی نیروهای مسلح این دوران هم به پایان خواهد رسید و عزت ایران در سرتاسر جهان استمرار می یابد و خوشحالیم که مسیر توسعه و رشد را با یکدیگر طی کرده ایم به طوریکه این همدلی و همراهی مسئولان خراسان شمالی در سطح کشور زبانزد شده است.

در پایان این مراسم از خدمات سرتیپ دوم بازنشسته ستاد ابراهیم گل گلی تقدیر شد و سرهنگ احمد دلاور به عنوان سرپرست این تیپ معارفه شد.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۷۳۷ شهید از این تعداد ارتشی بوده اند.

ب/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید