72 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان پرداخت شد


72 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان پرداخت شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی ارزان‌قیمت این استان در سال 97 گفت: از 128 میلیارد ریال اعتبار ابلاغی، 102 میلیارد و 400 میلیون ریال در اختیار استان قرار گرفت که در مجموع تا کنون 72 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات توسط چهار بانک عامل برای ایجاد مشاغل خانگی پرداخت شده است.

محمدرضا یوسفی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مشترک اشتغال استان، اظهار داشت: این تسهیلات به ۴۷۶ طرح مشاغل خانگی پرداخت شد و ایجاد ۶۸۷ شغل را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع عملکرد بانک‌ها مطلوب بوده است، افزود: به طور متوسط ۵۷ درصد منابع بانک‌ها تجهیز و تسهیلات مذکور پرداخت شده و مابقی نیز در ادامه، تجهیز و پرداخت می‌شود تا به صد در صد برسد.

یوسفی در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۹۸ نیز خاطرنشان کرد: منابع این تسهیلات در سطح کشور به یک‌چهارم، کاهش یافته و بر این اساس در مجموع در سال جاری تاکنون ۴۴ میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان قرار گرفته که توسط ۲ بانک رفاه و توسعه تعاون، تجهیز و اقدام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سند ملی کار شایسته و سیاست‌های اشتغال مبتنی بر آن در قالب ۹ راهبرد در جلسه مورخه ۲۹/۰۲/۹۸ هیات دولت به تصویب رسیده و جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: اشتغال‌محور کردن سیاست‌های پولی، مالی، تجاری و استفاده از ابزارهای حمایتی و تشویقی، بهسازی نهادی در حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار، بهسازی نظام تامین مالی کسب و کارهای خُرد، کوچک، متوسط و نوین و مشاغل خانگی، توسعه منابع انسانی با هدف استقرار اطلاعات فارغ‌التحصیلان، توسعه اشتغال زنان با هدف افزایش نرخ مشارکت زنان، ایجاد اشتغال از طریق مشارکت مردمی با توجه ویژه به گروه‌های کم‌برخوردار و مناطق روستایی، توسعه مشاغل سبز معطوف به تعیین تکلیف پسماندها و بازیافت الکترونیکی آن‌ها، ایجاد ساز کارهای لازم برای انتقال از اشتغال غیررسمی به رسمی در حوزه قانون کار و توسعه و سرمایه‌گذاری معطوف به نیروی کار و طرح‌های کار عمومی، راهبردهای ۹ گانه این سند است.

یوسفی اظهار داشت: ایجاد و توسعه فرصت‌های اشتغال مولد، برخورداری از حمایت‌های اجتماعی، تضمین حقوق بنیادین کار و تقویت گفت‌ وگوهای اجتماعی از محورهای اصلی کار شایسته بر مبنای این سند است.

تحقق ۲۵۲ درصدی برنامه‌های اداره کل ارتباطات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در تعریف فرصت‌های شغلی، گفت: به ازای هر شغل سنتی که به واسطه فناوری اطلاعات، منسوخ شده ۲.۵ فرصت شغلی جدید ایجاد و جایگزین آن‌ها می‌شود.

وحید فرخی اظهار داشت: تعداد اشتغال تعهد شده بخش فناوری اطلاعات در سال گذشته در استان، ۶۷۶ شغل بود که در پایان سال، یک هزار و ۲۶۴ شغل ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال تثبیت‌شده نیز ۴۳۸ نفر بود که مجموع، مشاغل بخش فناوری اطلاعات به یک هزار و ۷۰۲ شغل رسید.

فرخی افزود: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، فراگیر و وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در مجموع ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پرداخت شد.

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۲ درصد از برنامه‌های این اداره کل، محقق شده است.

فرخی اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۷۳۷ امضای دیجیتالی در استان صادر شده که ۶۶ درصد نسبت به یک هزار و ۴۵ امضای سال ۹۶ رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در خصوص علت ارائه آمارهای مربوط به سال ۹۵ در جلسات، گفت: آمارها آنلاین نبوده و به شیوه سنتی است لذا ناچاریم از گزارش‌های عملکرد که حداقل ۲ سال با زمان کنونی فاصله دارند استفاده کنیم.

شهرام طهماسبی خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه مرکز آمار ایران که سال گذشته ابلاغ شده در صورتی که دستگاه‌ها خود را ملزم به بارگزاری آمار در سامانه بدانند می‌توان اطلاعات را با فاصله زمانی کم و یا به صورت آنلاین پردازش کرده و آمار به‌روز ارائه داد.

۶۰۸۵/۹۵۵۶


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح مردم یاری تیپ 216 زرهی زنجان