42 مورد حفاری غیرمجاز طی 9 ماه امسال در زنجان کشف شد


42 مورد حفاری غیرمجاز طی 9 ماه امسال در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با اقدامات , نظارت‌های انجام گرفته طی 9 ماهه امسال 42 مورد حفاری غیرمجاز در این استان کشف شده است.

حسینعلی فضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری و مشارکت مردم و نهادهای انتظامی و امنیتی در ۹ ماهه امسال ۹۰۰ مورد اخبار در این خصوص دریافت شد که در این ارتباط ۷۲ حفار غیرمجاز دستگیر، ۲۰۰ مورد اخطاریه صادر و ۲۷ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با جلب مشارکت عموم مردم و تعامل سازنده با پاسگاه‌ها و فرماندهی انتظامی در شهرستان‌ها توانسته است به این توفیقات دست یابد.

به گفته فضلی، طی این مدت نیز ۱۴۸ مورد اسکورت آثار تاریخی و ۱۴ هزارو ۷۶۱ پایش و مراقبت از آثار تاریخی در سطح استان انجام شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: ۴۹ مورد پرونده حقوقی نیز از در ۹ ماهه امسال در استان تشکیل، ۶۰۴ مورد تعاملات انجام و ۳۶ مورد جلسه آموزشی برای کارکنان و سربازان در مرکز یگان حفاظت استان انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان پیش از این نیز اعلام کرده بود که طی ۶ ماهه اول امسال ۲۷ مورد حفاری غیرمجاز با همکاری بین بخشی و مردم استان کشف شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیین احداث خط دوم راه آهن زنجان - قزوین