وقتی که طلاق به وصال می انجامد


وقتی که طلاق به وصال می انجامد

جیرفت – ایرنا – وقتی که خلاقیت در رفع پرونده های طلاق هم مصداق پیدا کرده و طلاق را به وصال تبدیل می کند و این مصداق بارز نوآوری در شورای حل اختلاف جیرفت است.

به گزارش ایرنا، به گفته کارشناسان خلاقیت به معنای رسیدن به ایده‌های جدید به منظور حل مشکلات با صحیح ترین روش بوده از این رو هر گاه شما تلاشی در زمینه اصلاح، کوتاه سازی، بهینه سازی، اقتصادی کردن و هر فرآیند دیگری می کنید که باعث بهتر شدن فعالیتی می‌شود می توان آن را خلاقیت نامید و همچنین بکارگیری نیروی ذهن و قوای جسمانی در پرداختن به انبوه تصورات، رفتارها و در نهایت بازدهی‌هایتان را می‌توان نوعی خلاقیت نامید لذا خلاقیت هیچ مرزبندی خاصی ندارد و می‌تواند در هر بخشی نمود پیدا کند از این رو همه باید با توجه به تخصص و تجربه خود، خلاقیت ایجاد کنند تا شاهد نتایج جدیدی در حوزه های مختلف باشیم.

وقتی که نام خلاقیت به میدان می‌آید ناخواسته ذهن‌ها به سمت بخش‌های عملی و علمی می‌رود ولی فارغ از این بخش‌ها، خلاقیت می‌تواند در هر بخشی بروز یابد که این مورد در شورای حل اختلاف جیرفت با منتج شدن پرونده‌های طلاق به سازش و آشتی چشم نوازی می‌کند.

نوآوری بانوی جیرفتی برای جلوگیری از متلاشی شدن زندگی بسیاری از زوج‌ها

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: با ابتکار و تلاش بانوی خلاق جیرفتی، از متلاشی شدن زندگی بسیاری از زوج‌های جوان جلوگیری شده است.

حسین شکوهی نسب افزود: خانم شفیقه شفیعی با ۱۵ سال تجربه در شورای حل اختلاف، هم اکنون به عنوان رئیس شعبه هشت حل اختلاف شهرستان جیرفت با بکار گیری شیوه‌های خلاقانه و خدا پسندانه در جهت انصراف زوجین از طلاق تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: خانم شفیعی همسر شهید والامقام امان الله غلامحسین پور بوده و این فرهنگی بازنشسته دارای سوابق انقلابی متعددی چه پیش از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب، همچون عضویت در ستاد پشتیبانی جنگ و بسیج را در کارنامه خود دارد و از سال ۱۳۸۲ به صورت افتخاری به عضویت شوراهای حل اختلاف در آمده است.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت بیان کرد: طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود لذا برای کاهش این مشکل نیاز به مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط و افراد خلاقی همچون خانم شفیعی داریم تا شاهد خروجی مطلوبی باشیم.

تلاش برای تحکیم بنیان خانواده

بانوی خلاق جیرفتی هدف خود را از نوآوری در سازش پرونده‌های طلاق ورودی به شعبه شماره هشت شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت را آموزش زوج های در معرض طلاق و تلاش در جهت تحکیم بنیان خانواده دانست.

شفیقه شفیعی افزود: این موفقیت حاصل یک کار جمعی است چرا که اگر طرفین دعوا با اعضای شورای حل اختلاف همکاری و همراهی نکنند هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

وی به شیوه کار خود در شعب شورای حل اختلاف اشاره و تصریح کرد: پس از مراجعه زوجین متقاضی طلاق به این شعبه، به طرفین دعوا مشاوره‌های لازم ارائه و سپس به هرکدام از زوجین به صورت رایگان کتاب‌هایی با موضوعات مختلف از جمله شیوه‌های همسر داری، ازدواج موفق و دیگر کتاب‌های آموزنده متناسب با شرایط فرد به او اهدا می‌شود.

شفیعی ادامه داد: سپس به زوج های جوان فرصت مطالعه و تفکر می‌دهیم و در جلسات بعد با مراجعه آنها به شعبه، نتیجه کار را به گفت و گو می‌گذاریم و خوشبختانه با عنایت خداوند متعال و همراهی طرفین، بیشتر پرونده‌های خانوادگی در این شعبه منجر به سازش می‌شود.

بانوی مبارز انقلابی جیرفت، ارتقای سطح آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوج‌های جوان در راستای داشتن یک زندگی سعادتمند را از راهکارهای کاهش طلاق در جامعه برشمرد.

رئیس شعبه شماره هشت شورای حل اختلاف جیرفت با اشاره به اینکه تمامی کتاب‌ها با هزینه شخصی تهیه و در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد، گفت: طی چند سال گذشته افزون بر ۲ هزار جلد کتاب با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به مراجعان اهدا کرده ایم.

افزایش پرونده‌های طلاق زنگ خطری برای خانواده‌ها

کارشناس آسیب‌های اجتماعی گفت: افزایش پرونده‌های طلاق در محاکم قضایی نگران کننده و زنگ خطر برای خانواده هاست.

مهدیه رزاقپور به پیامدهای طلاق در جامعه و افزایش میزان بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ریشه افزایش پدیده طلاق، بی توجهی به آموزش مهارتهای زندگی است.

وی با بیان اینکه وجود مهریه‌های سنگین تاکنون نتوانسته است مانع از طلاق و زمینه ساز خوشبختی و تداوم زندگی برای زوج ها شود، اظهار داشت: آموزش مهارتهای زندگی نقش مهمی در بهتر زندگی کردن افراد جامعه دارد از این رو باید این اصل برای همه زوجین توجه شود.

طی ۲ سال گذشته شعبه شماره هشت حل اختلاف جیرفت موفق شده که ۴۱۳ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کند که از این تعداد ۲۸۵ مورد مربوط به دعاوی خانوادگی بوده است.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

گزارش از هادی شفیعی

۷۴۵۰/۷۴۲۹/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی