دستور قتل فرزند امیر شارجه را ولیعهد امارات صادر کرد


دستور قتل فرزند امیر شارجه را ولیعهد امارات صادر کرد

خبرگزاری آریا- روزنامه الاخبار نوشت مرگ فرزند امیر شارجه در لندن به دستور ولیعهد امارات رقم خورده است.

دستور قتل فرزند امیر شارجه را ولیعهد امارات صادر کرد
خبرگزاری آریا- روزنامه الاخبار نوشت مرگ فرزند امیر شارجه در لندن به دستور ولیعهد امارات رقم خورده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه الاخبار نوشت مرگ فرزند امیر شارجه در لندن به دستور ولیعهد امارات رقم خورده است.
روزنامه الاخبار در شماره امروز خود در اینترنت نوشت چند روز پس از فرار هیا بنت الحسین همسر محمد بن راشد حاکم دبی به انگلیس خبر درگذشت خالد بن سلطان فرزند حاکم شارجه در انگلیس منتشر شد. نحوه مرگ وی هنوز در هاله ای از ابهام است و تحقیقات پلیس لندن در این خصوص هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است. دفن سریع جسد وی در مراسمی که محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و محمد بن راشد حاکم دبی در آن غایب بودند بر ابهامات موجود افزوده است. تاریخچه امارات متحده عربی مملو از کودتا و قتل نزدیکان هیئت حاکمه است.
براساس اطلاعاتی که الاخبار به دست آورده است [خالدبن] سلطان به دستور محمد بن زاید به شکل پیچیده ای ترور شد. پیش از قتل وی بن زاید گزارش هایی امنیتی از تماس این شاهزاده اماراتی با سرویس امنیتی سعودی تحت ریاست محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دریافت کرده بود. هنوز مشخص نیست این ارتباط چگونه بوده است اما بن زاید با این اقدام در واقع با یک تیر دو نشان زده است. از یک سو به محمد بن سلمان تفهیم کرده است که اماراتی ها اوضاع را زیر نظر دارند و از سوی دیگر پیامی غیر مستقیم برای دیگر شاهزاده های اماراتی فرستاده است تا بدانند ارتباط مخفیانه با سعودی ها چه سرانجامی برایشان دارد.
این روزنامه در ادامه به اختلافات بن سلمان و بن زاید درخصوص جنگ یمن و تصمیم امارات برای عقب نشینی از این کشور و همچنین موضوع درگیری با ایران و تمایل ابوظبی به آرام سازی اوضاع در این زمینه اشاره کرد و افزود: اختلافات بن زاید و حاکم شارجه نیز موضوع تازه ای نیست و ریشه آن به تضاد منافع آنها مرتبط است، زیرا ابوظبی درخصوص تصمیم گیری های مرتبط با سرنوشت این کشور یکجانبه گرایی می کند و حتی در تلاش است گاز منطقه الحمریه و حوزه نفتی الصجعه را تصرف کند تا به این شکل هزینه های جنگ یمن را جبران کند.
الاخبار افزود: قتل فائزة البریکی همسر حمدان آل نهیان در سال 2016 در لندن و سه ماه پس از آن محمد پسرش در همان شهر شبیه به نحوه قتل خالد بن سلطان بوده است. بر این اساس به نظر نمی رسد این آخرین رویداد در این سلسله حوادث خونین خاندان حکومتی اماراتی باشد، زیرا درگیری ها بر سر قدرت و نفوذ در این کشور همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند