اخبار و رویدادهای جزیره در هفته ای که گذشت


اخبار و رویدادهای جزیره در هفته ای که گذشت

کیش - ایرنا - کرانه های مرجانی کیش آماده برگزای مسابقات غواصی ارتشهای جهان ،برگزاری نماز جمعه،

کرانه های مرجانی جزیره کیش از ۱۳ مرداد شاهد برگزاری دومین دوره مسابقات غواصی ارتشهای جهان به عنوان یک رویداد بین المللی خواهد بود.

، برنامه ریزی هماهنگی و استفاده از همه ظرفیتها برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات که یک ماه بطول می انجامد در نشست مشترک امیر دریا دار سلیم پناه جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش موردبررسی قرار گرفت.

مسابقات غواصی ارتشهای جهان از ۱۲ تا ۲۷ مرداد به میزبانی هم زمان ۱۰ کشور برگزار می شود. هسته مرکزی مسابقات در کشور روسیه قرار دارد.

مسابقات به میزبانی کشور روسیه و با مشارکت ۳۰ کشور در ۳۲ رشته انجام می‌شود. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ رشته از این مسابقات حضور دارند، که ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۶ رشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴ رشته و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در ۳ رشته در این مسابقات شرکت خواهند داشت.

***

امام جمعه کیش: احیای نماز جمعه محور وحدت و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است .

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: برپایی ۴۰ ساله نماز جمعه که امروز در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور برگزار می شود، فرصتی عظیم و زنجیره ای مستحکم است که توانسته موجب بیداری و افزایش سطع معنوی مردم شود.

خطیب جمعه کیش گفت: بیش از هزار خطبه از آغاز اولین نماز جمعه کیش تاکنون خوانده شده در پرتو این آیین ، بسیاری از مسائل و مشکلات مردمپیگری و با حضور همکاری مسؤلان حل شده است.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از فعالیت های مدیریت جزیره خواهان تلاش های همه جانبه برای بازگشت رونق گذشته به کیش شد تا از این رهگذر بسیاری از مشکلات مردم هم حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده احترام به والدین را پس از اهمیت نماز اول وقت جزو مسائل مورد تاکید اسلام برشمرد و گفت: احسان به پدر و مادر جزو محبوب ترین اعمال نزد خداوند است.

مراسم گرامیداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه همزمان با سراسر کشور در جزیره کیش، با سخنرانی حجت الاسلام طباطبائی پیش از خطبه های نماز جمعه برگزار شد.

***

مدیرعامل منطقه آزاد کیش: فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه محور وحدت و انسجام ملی است و درایت حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، نهاد مقدس امامت جمعه در کیش را به محور وحدت، همدلی و همگامی برای حرکت در مسیر توسعه کیش تبدیل کرده است.

غلامحسین مظفری در مراسم گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور که در مصلای بزرگ کیش برگزارشد با تاکید برتاثیر فریضه سیاسی عبادی نماز جمعه در حفظ وحدت ملی گفت: بعد از گذشت 40 سال از اقامه نخستین نمازجمعه کشور در دانشگاه تهران و برپایی بیش از 1500 نماز باشکوه جمعه در هریک از شهرهای میهن اسلامی، این فریضه سیاسی عبادی به عظیم ترین پایگاه مردمی نظام اسلامی مبدل شده است.

***

درآستانه فرارسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشوردر سال 1358 ، قبور مطهر شهدای گمنام جزیره کیش غبار روبی و عطر افشانی شد.

در این آیین که عصر پنجشنبه برگزار شد اقشار مختلف مردم، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش معاونان و مدیران این سازمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش و ائمه جمعه و جماعات، مسئولان ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های شهدا و جانبازان بر مزار 5 تن از شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی (ع) حضور یافتند و با قرائت فاتحه ،اهدا شاخه های گل و غبار روبی و عطرافشانی قبور شهدا با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند.

***

شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با شرکت هواپیمایی کیش در زمینه سرمایه گذاری های مشترک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

همکاری در زمینه صدور مجوز و ساخت طرح های مختلف برای ایجاد ارزش افزوده بر روی املاک متعلق به شرکت هواپیمایی کیش از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

فرزانه شرفبافی نایب رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت هواپیمایی کیش نیز ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم نامه، نقطه عطف ماندگاری برای شرکت هواپیمایی کیش باشد.

وی یاد آور شد: شرکت هواپیمایی کیش در تلاش است علاوه بر خدمات رسانی مطلوب به ساکنان کیش، زمینه ساز افزایش ورود گردشگر به این جزیره زیبا باشد.

1339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون