تداوم موج اعتراض ها به رژیم آل خلیفه


تداوم موج اعتراض ها به رژیم آل خلیفه

خبرگزاری آریا- شماری از مسلمانان مقیم انگلیس، فعالان حقوق بشری و سازمانها و نهادهای مدنی توقف حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم بحرین را خواستار شدند.

تداوم موج اعتراض ها به رژیم آل خلیفه
خبرگزاری آریا- شماری از مسلمانان مقیم انگلیس، فعالان حقوق بشری و سازمانها و نهادهای مدنی توقف حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم بحرین را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا از لندن ، شماری از مسلمانان مقیم انگلیس ، فعالان حقوق بشری و سازمانها و نهادهای مدنی با محکوم کردن تداوم اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه ضد آزادیخواهان و عدالت طلبان در این کشور، توقف حمایت آمریکا و انگلیس از این رژیم را خواستار شدند.
در این اعتراضها با اشاره به اجرای حکم اعدام احمد عیسی الملالی و علی محمد حکیم العرب دو نفر دیگر از جوانان آزادیخواه بحرینی ، علت تداوم جنایات و نقض آشکار حقوق بشر بدست رژیم آل خلیفه را سکوت مجامع جهانی و حمایت برخی دولتهای غربی از جمله انگلیس از این رژیم دانستند.
فعالان حقوق بشر و شماری از افراد سلب تابعیت شده از کشور خود یعنی بحرین اعلام کردند رژیم آل خلیفه از آغاز نهضت مردم بحرین در بهمن ماه سال 1390 تاکنون همچنان با اعدام و زندانی کردن آزادیخواهان و عدالت طلبان و شکنجه هایی که منجر به نقص عضو برخی از آنان شده به نقض آشکار حقوق بشر ادامه می دهد و جهان نیز نه تنها نظاره گر است بلکه برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با حمایت و تجهیز این رژیم به گونه ای آنرا تشویق به ادامه سرکوب آزادیخواهان و عدالت طلبان می کنند.
فعالان حقوق بشر اعلام کردند: بی شک آمریکا با گرفتن ثروت مردم منطقه به گونه ای از دیکتاتورها حمایت می کند که آنان با اطمینان از پشتیبانی آمریکا به طور بی سابقه ای خشونت ها و سرکوب های مردم را افزایش داده اند و این نشان می دهد که دست آمریکا به خون مردم منطقه به ویژه آزادیخواهان و عدالت طلبان آغشته است .
به گفته فعالان حقوق بشر ، رژیم آل خلیفه تاکنون حدود سیصد نفر از آزادیخواهان و عدالت طلبان را به شهادت رسانده و صدها نفر از آنان نیز بدست نیروهای رژیم آل خلیفه و آل سعود و همچنین حامیان این رژیم زخمی یا نقص عضو شده اند .
بحرین کوچکترین کشور منطقه است اما دارای بیشترین زندانی سیاسی است . بر اساس آمارهای منتشر شده نهادهای حقوق بشر، هم اکنون حدود پنج هزار زندانی سیاسی که در میان آنان زنان ، نوجوانان ، روحانیان ، استادان دانشگاه و فعالان حقوق بشر وجود دارند در زندانهای بحرین گرفتارند .
رژیم ال خلیفه همچنین 960 نفر از آزادیخواهان و عدالت طلبان و شهروندانی را که خواستار برگزاری انتخابات آزاد در این کشورند سلب تابعیت کرده است .
یک نماینده سلب تابعیت شده پارلمان بحرین که در لندن به سر می برد با انتقاد از سازمانهای بین المللی و نهادهای حقوق بشری گفت : متاسفانه مجامع جهانی وحقوق بشری به این همه بی عدالتی و تضییع حقوق بشر در بحرین بی توجه اند و فقط به صدور بیانیه اکتفا می کنند.
جلال فیروز افزود: این در حالی است که کوچکترین مسائل کشورهایی نظیر کره شمالی ، ونزوئلا ، کوبا و ایران را که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و متحدانش ایستاده اند بزرگنمایی کرده و با ابزارهای رسانه ای و دیگر ابزارهای در دست خود علیه آنان اقدام و فضا سازی می کنند.
این نماینده سلب تابیعت شده پارلمان بحرین اعدام جوانان آزادیخواه به بهانه های واهی را اقدامی ضد بشری دانست و از دولتهای حامی این رژیم نیز خواست از حمایت های خود از این رژیم دست بردارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید