تشکیل شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای


تشکیل شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از تشکیل شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی خبر داد

تشکیل شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ایسلیمان پاک سرشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: براساس قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای مصوب سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی، شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای تشکیل شد تا ضمانتی برای نظام آموزش مهارتی در کنار سایر نظام‌های آموزشی کشور باشد.
وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این شورا ایجاد هماهنگی و سیاست گذاری یکپارچه در ارائه و بهره مندی از آموزش‌های مهارتی است، گفت: آیین نامه این شورا در دولت تصویب شده و اولین جلسه ان نیز چندی قبل به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قبلا نیز چنین شورایی در کشور ایجاد شده بود، اما از ۱۸ سال قبل جلسه‌ای در این جهت تشکیل نداده بود، گفت: با توجه به تاکیداتی که در قوانین توسعه‌ای کشور مبنی بر تشکیل چنین نهادی شده است اگر جلسات این شورا در ۱۸ سال گذشته متوقف نمی‌شد شاید امروز مشکلاتی که در زمینه تربیت نیروی کار مهارت محور داریم، نداشتیم.
پاک سرشت با بیان اینکه دبیرخانه این شورا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است، گفت: سیاست گذاری حوزه‌های کار، حوزه پایش و سنجش، تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای و ... مفاهیمی هستند که در نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای پراهمیت اند و دبیرخانه این شورا با همکاری کمیسیون‌ها و زیرگروه‌های خود تلاش دارد تا برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این شورا از این پس در فراهم کردن امکانات و فرصت‌های آموزشی و همچنین جذب نیروی انسانی برای مشاغل مهارت بنیان نظم و ساماندهی خاصی را شاهد باشیم.
­رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: این شورا به این سوالات پاسخ می‌دهد که اگر نیروی انسانی تربیت می‌کنیم به چه منظوری است و براساس چه شواهدی باید در برخی رشته‌ها نیروی انسانی ماهر تربیت کنیم و نتیجه و حاصل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چه بوده است؟
پاک سرشت با تاکید بر اینکه این شورا می‌تواند هماهنگی بین دستگاهی را ایجاد کرده و یک گام در ارتقاء حکمرانی در حوزه آموزش نیروی انسانی مهارتی محسوب شود، افزود: هفت وزیر وزارتخانه‌های آموزش و پرورش/ علوم، / صنعت، معدن و تجارت، / جهاد کشاورزی، / بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی عضو این شورا هستند و ۱۳ نهاد دولتی و خصوصی شامل اتاق‌های بازرگانی و اصناف در این شورا عضو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل