سازمان ورزش شهرداری تهران مروج ورزش زورخانه ای می شود


سازمان ورزش شهرداری تهران مروج ورزش زورخانه ای می شود

تهران- ایرنا- برگزاری دوره های آموزشی ورزش زورخانه ای، هنر مرشدی و کشتی پهلوانی در سطوح مختلف مربیگری و داوری این رشته ملی با استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در سازمان ورزش شهرداری تهران برای عموم مردم در نشست رییس ورزش زورخانه ای با سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان ورزش شهرداری تهران، مجتبی جوهری، رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در نشستی با مجیدرباطی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران دیدار و پیرامون توسعه ورزش زورخانه ای و ترویج فرهنگ پهلوانی گفتگو کرد.
براین اساس در این نشست طرفین برای فراهم آوری بسترهای مناسب جهت رونق این رشته ملی در اماکن عمومی و فضاهای ورزشی در اختیار شهرداری تهران بحث و تبادل نظر کردند.
برگزاری دوره های آموزشی ورزش زورخانه ای، هنر مرشدی و کشتی پهلوانی در سطوح مختلف مربیگری و داوری این رشته ملی با استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در سازمان ورزش شهرداری تهران برای عموم مردم از مهم ترین مواردی بود که در این جلسه مرود بررسی قرار گرفت.


نوای ضرب مرشد در بوستانهای پایتخت
رباطی در ادامه این نشست ورزش زورخانه ای ورزشی اصیل و ملی برشمرد و بر ضرورت توسعه ورزش پهلوانی در سطح پایتخت تاکید کرد.
سرپرست سازمان ورزش پیشنهاد داد: برای معرفی و احیای ورزش باستانی بین مردم،ایستگاه های عصرگاهی تخصصی ورزش پهلوانی با حضور مرشد، باستانی کاران و مربیان ورزشی در بوستانها راه اندازی شود تا نوای ضرب مرشد در تمام مناطق تهران طنین انداز شود.
وی همچنین پیشنهادی در خصوص برگزاری همایش بزرگ ورزش زورخانه ای به صورت متمرکز و باحضور صدها نفری باستانی کاران در بوستان جوانمردان مطرح کرد.
در پایان با اهدای نشان و شال مروج فرهنگ پهلوانی از سوی جوهری، سرپرست سازمان ورزش شهرداری به عنوان سفیر فرهنگ پهلوانی معرفی شد.
گفتنی است، نماد ورزش پهلوانی و زورخانه ای و عنوان سفیر فرهنگ پهلوانی به مدیرانی که در حوزه پهلوانی و احیا این ورزش باستانی و ارزش های آن مبادرت می ورزند، اهدا می شود.

تهرام/7247/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...