استکبار نمی‌تواند مغز دانش آموزان ما را از اندیشه‌ورزی باز دارد


استکبار نمی‌تواند مغز دانش آموزان ما را از اندیشه‌ورزی باز دارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دنیای استکبار شاید بتواند در کوتاه مدت نفت ما را تحریم کند اما نمی‌تواند مغزهای ما را از اندیشه‌ورزی، خلاقیت و کشف روش‌های جدید باز دارد.

استکبار نمی‌تواند مغز دانش آموزان ما را از اندیشه‌ورزی باز دارد
به گزارش فانوس، رضوان حکیم زاده امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خلاقیت مدارس ابتدایی لرستان با اشاره به اینکه جشنواره خلاقیت در ظاهر ارائه فعالیت های دست ورزانه کودکان از پیش دبستانی تا دبستان است، اظهار داشت اما واقع امر این است که این فعالیت ها یک نشانه روشن از عزم و اراده است، استکبار جهانی نتوانسته و نخواهد توانست عزم و اراده ما در خلاقیت و کشف روش های جدید را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار شاید بتواند در کوتاه مدت نفت ما را تحریم کند اما نمی تواند مغزهای ما را از اندیشه ورزی باز دارد، تصریح کرد: حاصل این اندیشه ورزی در همراهی و همکاری مدیران است تا دانش آموزان مهارت هایی را یاد بگیرند و خلاقیت های خود را افزایش دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین یک چرخش اساسی وجود دارد، از آموزش به امر مهم تربیت چرخش رخ داده است، افزود: اگر قائل به این باشیم که تربیت در مدرسه باید اتفاق بیفتد به این می پردازیم که برای جایگزین شدن تربیت با آموزش چه تغییراتی را باید ایجاد کنیم، اگر تربیت مبنای کار قرار بگیرد چه تغییراتی لازم است؟

حکیم زاده با اشاره به اینکه بر اساس مبانی دینی فسلفه تربیتی اسلام باید بتوانیم بازنگری را در برنامه ریزی ها داشته باشیم، در نقش کارگزاران اصلی مدرسه و در درجه اول دانش آموزان، والدین و معلمان و بعد از آن جامعه که همه متاثر از آموزش و پرورش هستند باید بازنگری کنیم، گفت: دوره آموزش ابتدایی یک دوره بنیادین شکل گیری شخصیت کودکان است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که پیگیری شده حذف آزمون های زائد، حذف کتاب های کمک آموزشی و... در راستای عنایت به کرامت دانش آموزان است، تصریح کرد: حق نداریم با رقابت ایجاد کردن و تحقیر کردن دانش آموزان را در معرض قضاوت قرار دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: نیاز داریم یک بازنگری در نقش معلم و مدیر داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...