راز سر به مهر سومین فرعون مصر


راز سر به مهر سومین فرعون مصر

تهران– ایرنا– یک فیلم مستند نشان می دهد که باستان شناسان مصری جسد مومیایی رامسس دوم سومین فرعون از دودمان نوزدهم مصر را در جریان عملیات حفاری در نزدیکی دره باستانی «وادی الملوک» یا «دره پادشاهان»، تا حد زیادی دست نخورده و صحیح و سالم کشف کردند.

به گزارش نشریه اکسپرس، رامسس دوم یا رامسس کبیر یکی از بزرگترین و نامدارترین حاکمان پادشاهی نوین مصر بود که هدایت لشکرکشی هایی را برعهده داشت که به تقویت امپراطوری مصر منجر شد.

جسد مومیایی رامسس دوم در وادی الملوک در نزدیکی کرانه غربی نیل دفن شد، اما این مکانی نیست که این جسد در آن پیدا شد.

«تونی رابینسون» در این فیلم مستند اطلاعات تازه ای در مورد این فرعون بزرگ در اختیار مخاطبان قرار می دهد. وی پیشتر در ماه جاری گفت: رامسس بیش از ۶۰ سال بر تخت پادشاهی نشست و بیش از هر فرعون دیگری، تصاویر و مجسمه هایی از خود برجا گذاشت.۹۱۰۹

راز سر به مهر سومین فرعون مصر

رابینسون در این مستند نحوه دفن رامسس دوم در وادی الملوک را به طور مبسوط شرح می دهد، اگرچه این دره، جایی نیست که جسد فرعون در آن پیدا شد.

وی یادآور می شود که جسد مومیایی رامسس دوم در سال ۱۸۸۱ کشف شد و وی، یکی از معدود فرعون های مصر بود که جسدش تا حد زیادی سالم به دست آمد.

راز سر به مهر سومین فرعون مصر

گفته می شود که جسد این فرعون به یک مخفیگاه سلطنتی انتقال یافت. این مکان دفن باستانی در مجاورت «دیرالبحری» در قبرستان «تبیان» در مقابل شهر مدرن «الاقصر» قرار دارد.

همچنین مقبره آمون «پی نجم دوم» (Amun Pinedjem II) و همسرش و دیگر اعضای نزدیک خانواده وی در این قبرستان دفن هستند.

راز سر به مهر سومین فرعون مصر

رامسس دوم در سال ۱۲۷۹ قبل از میلاد تاج پادشاهی را بر سر نهاد. این فرعون در دوره زمامداری اش، فرماندهی ارتش مصر در مقابل دشمنان این کشور همچون اقوام نوبیایی و لیبی را برعهده داشت.

برخی او را فرعون هم دوره حضرت موسی (ع) می دانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...