شرکت در انتخابات با کارت ملی هوشمند امکان پذیر است


شرکت در انتخابات با کارت ملی هوشمند امکان پذیر است

مالکی با بیان اینکه بسیاری از خدمات دولت بر اساس کارت ملی هوشمند صورت می گیرد، گفت: مردم برای شرکت در انتخابات مجلس به کارت ملی هوشمند نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد مالکی» امروز (8 مرداد) در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال، اظهار داشت: کسانی که قصد دارند در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی مشارکت کنند باید نسبت به کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هنوز 2 هزار نفر در خوسف کارت ملی هوشمند نگرفته اند، گفت: ادارات خدمات رسان در راستای صدور کارت ملی هوشمند و افزایش سیاست های افزایشی جمعیت با اداره ثبت احوال همکاری کنند.

«زهرا قاسمی»، رئیس اداره ثبت احوال خوسف در این جلسه با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه در روستاها برای سالمندانی که توان مراجعه به بخشداری و اداره ثبت احوال در راستای تعویض کارت ملی و شناسنامه ندارند، افزود: ایستگاه های سیار برای تعویض کارت ملی و شناسنامه در روستاها به درخواست دهیاری ها راه اندازی شده است.

صدور بیش از ۱۴ هزار فقره کارت هوشمند ملی در خوسف

رئیس اداره ثبت احوال خوسف افزود: از ابتدای شروع طرح کارت هوشمند ملی (بهمن ماه سال 1391) تا پایان تیرماه سال جاری 14 هزار و 526 فقره درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده است.

قاسمی با بیان اینکه در این مدت 13 هزار و 199 فقره کارت هوشمند ملی تحویل مردم شده است، گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری 331 فقره درخواست کارت هوشمند اخذ شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع طرح صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال تا پایان تیرماه 1398، 9 هزار و 921 فقره شناسنامه مکانیزه در شهرستان خوسف صادر شده است.

رئیس اداره ثبت احوال خوسف گفت: همچنین تا پایان تیرماه 506 فقره شناسنامه المثنی بالای 15 سال صادر شده است.

به گفته وی ثبت واقعه ولادت شهرستان در سال 96 نسبت به سال 95، 15.9 درصد کاهش داشته که این روند کاهشی نیز در سال گذشته 307 واقعه بوده است یعنی 0.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال خوسف ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 97 واقعه ولادت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

قاسمی با بیان اینکه میزان ثبت واقعه ولادت در سال گذشته به نسبت سهم جمعیت در کشور 17.1 واقعه به ازای هر یکهزار نفر جمعیت در کشور است، گفت: این میزان در استان خراسان جنوبی 20.7 واقعه و در شهرستان خوسف 10.9 واقعه است.

وی در خصوص ثبت فوت، بیان کرد: شهرستان خوسف طی سال 96 نسبت به سال 95 افزایش دو درصدی واقعه فوت داشته است، به طوری که ثبت این واقعه در سال گذشته نسبت به سال قبل با کاهش 4.9 درصدی روبرو بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال خوسف ادامه داد: در سال 95 تعداد 101 واقعه فوت در سال 96، 103 واقعه و در سال گذشته 98 واقعه فوت ثبت شده که با کاهش 4.9 درصدی وفات در سال گذشته مواجه بوده ایم.

قاسمی اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 25 واقعه فوت ثبت شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.5 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاه به اینکه میزان ثبت واقعه فوت در سال گذشته به نسبت سهم جمعیت در کشور 4.7 واقعه فوت به ازای هر یکهزار نفر جمعیت کشور ثبت شده است، گفت: این رقم در استان 4.7 واقعه فوت و در شهرستان خوسفر 3.5 واقعه فوت است.

رئیس اداره ثبت احوال خوسف اذعان داشت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته برابر با 91 است که همین شاخص در سال قبل 120 است(یعنی در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 91 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است به عبارتی تعداد پسران متولد شده کمتر از دختران متولد شده در این بازه زمانی است).

قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته 146 پسر و 161 دختر ثبت ولادت داشته ایم، گفت: 116 واقعه ولادت در شهری و 191 واقعه ولادت روستایی بوده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته، در مقابل هر 10 فوت ثبت شده زنان تعداد 9.6 مورد فوت مردان به ثبت رسیده است که همین نسبت در سال قبل 12.9 بوده است.(به عبارتی تعداد مردان فوت شده کمتر از زنان فوت شده در این بازه زمانی است).

رئیس اداره ثبت احوال خوسف ادامه داد: تعداد 48 نفر مرد و تعدداد 50 نفر زن فوت کرده اند که فوت شهری 25 واقعه و فوت روستایی 73 واقعه بوده است.

قاسمی علت فوت 47 درصدی از افرادی که در سال گذشته فوتشان ثبت شده است را علائم و حالات بد تعریف شده مبهم شامل کهولت بدون زوال عقل، مرگ ناگهانی نوزادی، تشنج های ناشی از تب و دما و سایر علائم برشمرد و گفت: این علائم بیشترین سهم فوتی را در میان دیگر علت ها دارا است.

وی بیان کرد: در سال گذشته، بیشترین تعداد افرادی که فوتشان به ثبت رسیده مربوط به گروه سنی 75 سال و بیشتر با رقم 46 نفر است که حدود 65 درصد از کل فوت ها را تشکیل می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال خوسف گفت: بیشترین نام های انتخاب شده در شهرستان خوسف طی سال گذشته در گروه پسران امیر حسین، امیر عباس، محمد طاها و محمد حسین است و در گروه دختران فاطمه، حلما، زهرا و فاطمه زهرا بوده است.

در این جلسه «مجید مجیدی» رئیس اداره بهزیستی خوسف از رئیس اداره ثبت احوال خوسف به خاطر همکاری در اجرای طرح غربالگری تقدیر کرد و گفت: در راستای همکاری اداره ثبت احوال 100 درصد این طرح در شهرستان خوسف انجام شده است.

پایان پیام/575

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...