تاریخ سازی بانوی جودو همدان افتخاری ماندگار است


تاریخ سازی بانوی جودو همدان افتخاری ماندگار است

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: تاریخ سازی بانوی جودو همدان در رقابت های جوانان آسیا افتخاری ماندگار برای ورزش این استان است که به طور قطع باید با استمرار حمایت ها، به نتایج بهتری برسد.

محسن جهانشیر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان همدان سرشار از استعدادهای ناب ورزش بانوان است که با حمایت و توجه لازم می توانند قله های افتخار بین المللی را به ارمغان بیاورند.

وی بیان کرد: مریم بربط اگرچه توانست با کسب مدال نقره قهرمانی آسیا در رشته جودو بانوان کشور تاریخ ساز شود اما باید همین مسیر موفقیت را ادامه دهد و دستگاه ورزش به طور قطع از قهرمانان به صورت ویژه حمایت می کند.

جهانشیر با اشاره به اینکه ورزش بانوان همدان اکنون در سطح بسیار خوبی در حال رشد و مدال آوری در عرصه قهرمانی است، گفت: امروزه در برخی رشته ها شاهد هستیم که بانوان گوی سبقت را از آقایان ربوده اند و در حال صید مدال های رنگارنگ هستند.

وی گفت: این موفقیت ثمره توجه به طرح استعدادیابی، پرورش نخبه ها و تداوم حمایت ها است که جزو سیاست های اصلی دستگاه ورزش استان به شمار می رود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: افق دستگاه ورزش در بخش بانوان ، حضور حداکثری در رقابت های بین المللی با کسب خوش رنگ ترین مدال ها است که با شناختی که از توانمندی زنان و دختران ورزشکار همدانی داریم، این مسیر به خوبی شکل گرفته است.

جهانشیر افزود: اولویت دستگاه ورزش در بخش قهرمانی نیز مدال آوری در عرصه های بین المللی است و براین اساس حمایت های همه جانبه را به اجرا گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه استقبال باشکوه از مریم بربط نایب قهرمان جودو آسیا صورت می گیرد، گفت: پاداش لازم نیز به این بانوی مدال آور تعلق می گیرد.

مریم بربط بانوی جودوکار همدانی روز گذشته با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

این بانوی افتخارآفرین وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ ، اولین بانوی جودوکار ایرانی است که در رقابت های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط در این وزن تاریخ سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا شد.

۷۵۲۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جبهه مقاومت جواب دندان شکنی به آمریکا بدهد