معاون استاندار همدان: فرهنگ‌سازی اولویت اول پدافند غیرعامل است


معاون استاندار همدان: فرهنگ‌سازی اولویت اول پدافند غیرعامل است

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: فرهنگ سازی به عنوان اولویت اصلی پدافند غیرعامل، باعث آمادگی در برابر تهدیدات دشمن و فراهم شدن زمینه امن برای رشد و توسعه پایدار می شود.

به گزارش ایرنا، «مصطفی آزادبخت» روز سه شنبه در ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با تاکید بر لزوم ضرورت فرهنگ سازی حوزه پدافند غیرعامل خواستار ارائه و تهیه برنامه های آموزشی با محوریت آشنایی مردم با کارکرد پدافند غیرعامل شد.

وی بر استفاده از توان صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی برای کیفی سازی برنامه ها در جامعه و پیشگیری از وقوع حوادث تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان یادآور شد: استان همدان در بسیاری از شاخص های اقتصادی و عمرانی در بین ۳۱ استان سرآمد و در بسیاری از شاخص های پدافند غیرعامل نیز دستاوردهای ارزنده ای دارد.

آزادبخت خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل اقدامی ارزشمند به عنوان نقشه راهی برای پدافند استان است و نقش تعیین کننده‌ای در تحولات ایفا خواهد کرد.

وی با قدردانی از اقدامات مطلوب ادارات مرتبط در برگزاری مانورهای حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد: پدافند غیرعامل با رویکرد کاهش آسیب پذیری و نگاه کارشناسی و اصولی در رفع نیازهای مردم زمینه سازی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل از هشتم تا دوازدهم آبان با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» با توجه به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته وی پدافند غیر عامل برای کاهش آسیب پذیری و تهدیدات امری ضروری است و در چارچوب طرح‌های جامع دفاعی وظیفه حداکثر حفاظت و صیانت از مردم را در شرایط خاص دارد.

در پایان این جلسه «حمید پورحسینی» مدیرکل پدافندغیرعامل استان گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه داد.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نشست خبری سردار سرتیپ خلبان چیت فروش