بروزرسانی نقشه‎های ناوبری هوایی پس از 40 سال


بروزرسانی نقشه‎های ناوبری هوایی پس از 40 سال

سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی: با استفاده از سامانه نقشه‎های ناوبری هوایی، گام بلندی در حوزه ایمنی پرواز‌ها و انجام دقیق‎تر و سریع‎تر عملیات وارسی پروازی برداشته شد

بروزرسانی نقشه‎های ناوبری هوایی پس از 40 سالبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد کاوه فیروز افزود: نقشه‎های ناوبری هوایی یکی از نیازمندی‎های صنعت هوانوردی است که برای تولید آن به فناوری بالا نیاز است.
سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه مراسم بهره ‎برداری از سامانه نقشه‎های ناوبری هوایی در مقیاس ۵۰۰ هزار (TPC) گفت: با استفاده از این سامانه، گام بلندی در حوزه ایمنی پرواز‌ها و انجام دقیق‎تر و سریع‎تر عملیات وارسی پروازی برداشته شد.
وی با بیان اینکه در سال‎های اخیر با توجه به گسترش روزافزون صنعت هوانوردی نیاز به این نقشه‎ها تحت یک بستر مکان‎محور بیش از پیش احساس شد، گفت: بنابراین با همکاری اداره اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و یک شرکت بخش خصوصی عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، این سامانه در مدت سه سال در محدوده کشور پیاده‎سازی و به طور کامل عملیاتی شد.
کاوه فیروز با تاکید بر اینکه تولید این نقشه‎ها، گام بلندی در خودکفایی و خوداتکایی کشور در حوزه ایمنی پرواز است، افزود: از این سامانه در حوزه‎های مختلف از مدیریت عالی تا ایمنی، وارسی پرواز و ... می‎توان استفاده کرد و شامل بخش‎های سامانه مکان‎محور، نقشه‎های وارسی پرواز چاپی و دیجیتال و ایندکس طبقه‎ بندی شده سراسر کشور است.
سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی با بیان اینکه با تهیه این سامانه، نقشه‎های هوانوردی کشور پس از ۴۰ سال و با وجود تحریم‎ها، به ‎روز رسانی شده است، گفت: این نقشه‎ها دارای توپوگرافی و اطلاعات هوانوردی است که در تضمین سرعت، کیفیت و دقت وارسی پرواز و نیز تامین هرچه بیشتر ایمنی نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه هزینه هر ساعت پرواز هواپیمای فلایت چک ۴۰۰۰ دلار است، افزود: با استفاده از این سامانه می‎توانیم ساعات پرواز هواپیما و در نتیجه مصرف سوخت و استهلاک آن را تا حد زیادی کاهش دهیم.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!