20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبیاری نوین کشاورزی اختصاص یافت


20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبیاری نوین کشاورزی اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با موافقت مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی افزون بر 20 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای آبیاری نوین اختصاص یافته است .

عباس زارع عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از آغاز اجرای طرح آبیاری نوین در ۱۷۰ هزار هکتار راضی زراعی و باغی کشور در سال جاری خبر داد و افزود: امسال ۳۷ هزار هکتار طرح آبیاری نوین در کشور اجرا شده است و ۱۳۳ هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی به اجرای طرح نوین آبیاری در یک میلیون و ۹۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: به طور متوسط در ۲۲ درصد از اراضی کشاورزی آبی طرح آبیاری نوین اجرا شده است.

مشاور وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: اجرای طرح آبیاری نوین در هر هکتار اراضی کشاورزی بطور متوسط ۳۰ درصد کاهش مصرف کود و سم ، ۳۰ درصد افزایش محصول و راندمان تولید محصولات را به همراه دارد.

وی چهارمحال و بختیاری را با اجرای طرح آبیاری نوین در ۵۱ درصد اراضی آبی بعد از استان هرمزگان پیشتاز اجرای طرح نوین آبیاری در بین استانهای کشور ذکر کرد.

زارع ادامه داد: یکی از طرح های موثر در افزایش تولید محصولات و رشد بهره‌ وری آب کشاورزی، گسترش سامانه های نوین آبیاری در زمین های آبی کشور است که در این زمینه در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: آبیاری تحت فشار به عنوان طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی است که باید سالانه بیش از ۲۴۰ هزار هکتار از ارضی کشاورزی، به این سامانه مجهز شود.
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی ، تجهیز سامانه نوین آبیاری، تجهیز سیستم هوشمند آبیاری و تجمیع آبیاری در زمین های کشاورزی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا ، مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی روند اجرای سیستم آبیاری نوین چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است .

۶۱۹۹ /۲۰۹۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)