300 میلیارد تومان اعتبار برای حذف بخاری نفتی مدارس کشور تخصیص یافت


300 میلیارد تومان اعتبار برای حذف بخاری نفتی مدارس کشور تخصیص یافت

خمین - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 300 میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری بخاری های نفتی مدارس کشور از ابتدای امسال تاکنون ابلاغ و تخصیص یافته است.

«مهراله رخشانی‌مهر» روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از طرح های نیمه کاره شهرستان محلات در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین رویکرد سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید جمع آوری بخاری‌های نفتی در مدارس کشور است.

وی ادامه داد: حدود ۲۴ هزار بخاری نفتی درمدارس کشور وجود دارد و جمع کردن تمام بخاری‌های نفتی تا آغاز فصل سرما در مناطقی که علمک گاز تا درب مدرسه رفته، برنامه اصلی و در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: اولویت برای جمع آوری بخاری‌های نفتی با مدارسی است که گازکشی به آنها انجام شده است و در مرحله دوم مدارسی که گازکشی ندارند و به تدریج روستاهای کشور در حال گازدار شدن هستند که بالطبع سیستم گرمایشی آنها نیز اصلاح می شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ در ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه‌ای در کشور وجود ندارد که گازکشی شده و علمک گاز داشته باشد، اما از بخاری نفتی استفاده کند، در واقع سامانه گرمایشی مناسب به گازکشی در مدرسه بستگی دارد.

رخشانی مهر در خصوص طرح های نیمه تمام محلات افزود: تعدادی طرح نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد که برنامه‌ریزی برای تکمیل این پروژه‌ها شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سفر گذشته به شهر محلات تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام و راکد فعال شدند و این پروژه‌ها با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است، که تا مهرماه سال جاری تعدادی از پروژه‌ها تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی می‌شوند.

اعضای کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در سفر به شهر محلات از دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و مهرگان، استخر نیمه‌کاره ورزشی، دبستان خیرساز برادران طالبی و هنرستان شهید سید مصطفی خمینی(ره) بازدید کردند.

شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت و هشت هزار دانش آموز است.

۷۲۷۷ /۳۰۷۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کاهش جمعیت معضل اصلی استان مرکزی است