رهبر نظامیان سودان: نیروهای ما در یمن می‌مانند/ تمایلی به فعالیت سیاسی ندارم


رهبر نظامیان سودان: نیروهای ما در یمن می‌مانند/ تمایلی به فعالیت سیاسی ندارم

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تاکید کرد: نیروهای ما در یمن وضعیت جدیدی ندارند و حضور ما در این کشور بر اساس توافق دو کشور است.

رهبر نظامیان سودان: نیروهای ما در یمن می‌مانند/ تمایلی به فعالیت سیاسی ندارم
به گزارش فانوس، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد: مساله حضور نیروهای سودان که در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ یمن حضور دارند به گروه انصارالله بستگی دارد.

البرهان به تلویزیون سودان گفت، نیروهای کشورش براساس توافق با ائتلاف سعودی - اماراتی در یمن باقی می‌مانند.

رئیس شورای نظامی سودان تاکید کرد: امارات از یمن عقب نشینی نکرده بلکه مجددا استقرار یافته و موقعیت‌گیری کرده‌اند. نیروهای سودان از ساحل غربی یمن خارج نشده‌اند.

وی اخبار درباره اینکه نیروهای سودانی جایگزین نیروهای اماراتی در یمن می‌شوند را تکذیب کرد.

البرهان گریزی نیز به تظاهرات در شهر "الابیض" و حمله به بازارها و بانک‌ها زد و گفت: شورای نظامی در عملیات متفرق کردن تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی کل سودان، مشارکت نداشت و از آن بی‌خبر است و هنوز تصویر مربوط به تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان شهر "الابیض"روشن نشده است.

وی همچنین تاکید کرد: من تمایلی به فعالیت سیاسی ندارم و در صورت لزوم ممکن است دوباره به نیروهای مسلح بازگردم.

البرهان در عین حال خاطرنشان کرد: میان نیروهای مسلح و واکنش سریع رقابتی وجود ندارد و ارتش و نیروهای واکنش سریع یک پیکره هستند که با دستورات نیروهای مسلح با یکدیگر همکاری و فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تصریح کرد: هیچ تمایلی به ادامه حکمومت‌داری ندارم و برای مذاکره و امضای توافق سیاسی آماده هستم. تاخیر در امضای توافق سیاسی مشکلات را بیشتر و بحران‌ها را وخیم‌تر می‌کند.

البرهان درخصوص تلاش‌ کودتای اخیر در سودان گفت: کودتاچیان در نیروهای مسلح از اعضای احزاب سیاسی و همچنین دو حزب جنبش اسلامی و کنگره مردمی کمک گرفته بودند.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان خاطرنشان کرد: عناصر وابسته به کنگره مردمی (حزب حاکم سابق) در تمامی موسسات دولتی نفوذ دارند و امکان ندارد این موسسات را از تمامی شخصیت‌های نظام سابق پاکسازی کرد.

رئیس شورای نظامی سودان تصریح کرد: توافق سیاسی باید منجر به تصویب سند قانون اساسی شود و هر طرفی که می‌خواهد در حال حاضر بر سر توافق سیاسی مذاکره کند می‌خواهد ما را وارد بیراهه‌ها کند.

سودان از زمان عزل عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان در ۱۱ آوریل به دنبال اعتراضات مردمی شاهد بحران سیاسی است و این اعتراضات تا زمان تحویل قدرت به غیرنظامیان ادامه یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی