80 میلیارد ریال به روستاهای سیلاب و کلوار بویراحمد اختصاص یافت


80 میلیارد ریال به روستاهای سیلاب و کلوار بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: 80 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی روستاهای محروم سیلاب و کلوار در کمیته برنامه ریزی این شهرستان به تصویب رسید.

شاهرخ کناری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات استانی و تملک و دارایی های سرمایه ای و علاوه بر اعتبارات ملی بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از طرح های عمرانی در منطقه سیلاب و کلوار از جمله جاده های دسترسی از مرز مارگون تا روستای «ادور» آخرین روستای در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز دارای ردیف های ملی هستند.

کناری یادآور شد: طول جاده دسترسی روستاهای سیلاب و کلوار از مارگون تا آخرین روستای آن در مرز چهار محال و بختیاری حدود ۱۳۰ کیلومتر است که بخش عمده ای از این محور بهسازی و آسفالت شده است.

وی گفت: جاده امام زاده شاه غالب تا روستای ادور نیز به طول ۱۸ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن زیرسازی و آماده آسفالت است و با تامین اعتبار تا پایان مهرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

روز گذشته محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ، استاندار، نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی کهگیلویه وبویراحمد از روستاهای محروم سیلاب و کلوار بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه آشنا شدند.

سیلاب و کلوار دو روستای همجوار است که یکی به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه های خروشان و سیلاب ها، به 'سیلاب' شهرت دارد و "کلوار" بر گرفته از دو کلمه "کل" در اصلاح محلی به نام مکانی مرتفع و "وار" نیز به محل سکونت گفته می شود.

این منطقه با ۱۷ روستا و جمعیتی افزون بر دو هزار و ۷۰۰ نفر از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

نقطه محوری و کانون این ۱۷روستا امام زاده شاه غالب (ع) نام دارد که حدود ۱۱۰ کیلومتر از بخش مارگون بویراحمد فاصله دارد.

آخرین نقطه و روستا در منطقه سیلاب و کلوار نیز " ادور" در مرز شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری است.

۳۰۱۶/۶۱۱۰


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز