هشت هکتار از اراضی جنوب کرمان در آتش سوخت


هشت هکتار از اراضی جنوب کرمان در آتش سوخت

کرمان - ایرنا - 6 هکتار از اراضی منطقه سربیژن ساردوئیه جیرفت و 2 هکتار از اراضی منطقه مرغک از توابع شهرستان جیرفت عصر امروز (جمعه) در آتش سوخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان شبانگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 هکتار از اراضی منطقه سربیژن ساردوئیه جیرفت که دچار حریق شده بود با همکاری نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی جیرفت مهار و خاموش شد.

مرجان شاکر با بیان اینکه آتش سوزی عصر امروز جنوب کرمان در ارتفاعات رخ داده است تصریح کرد: بیشتر پوشش گیاهی این منطقه درمنه بوده است.

وی به حضور بخشدار و جانشین فرمانده سپاه جیرفت و محیط بانان بخش ساردوئیه بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع آتش سوزی خبر داد و گفت: این آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بحرآسمان جیرفت اتفاق افتاده که به نظر می رسد عمدی باشد و موضوع از طریق اداره حفاظت محیط زیست از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: آتش سوزی دوم نیز در منطقه مرغک حد فاصل شهرستانهای جیرفت و بم اتفاق افتاده که به دلیل حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به سرعت کنترل شد.
روز جهانی محیط بان گرامی باد

وی همچنین گفت: سی و یکم جولای سال ۲۰۰۷ مصادف با نخستین روز تاسیس اتحادیه جهانی رنجرها International Ranger Federation به عنوان روز جهانی محیط بان نامگذاری شده است.

شاکری تصریح کرد: روز جهانی محیط بان یادآور فداکاری و از خود گذشتگی های افرادی است که جان خود را در راه حفاظت از گنجینه های طبیعی جهان به خطر انداخته و در این راه کشته یا زخمی شده اند.
وی بیان کرد: میلاد امام رضا و امام مهربانی ها به عنوان روز ملی محیطبان نام گذاری شده است.

سخت کوشان بی ادعا
وی بیان کرد: مرداد ماه برای محیط زیست استان کرمان یادآور محیط بانان شهید احمدی نیک و خواجویی است که در آستانه اولین سالگرد این دو بزرگوار هستیم.
اصل پنجاهم قانون اساسی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می شود لذا از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است.
شاکری افزود: انتظار می رود با اجرای اصول قانون اساسی کشور به حفظ محیط زیست اهتمام ورزیم.

3029


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟