کرمانشاه در هفته ای که گذشت (پنجم تا یازدهم مرداد 98)


کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته (پنجم تا یازدهم مرداد)...
کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته (پنجم تا یازدهم مرداد) رویدادهای خبری متنوعی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می توان به ورود پیکر مطهر 26 شهید به کشورمان، تشییع پیکر شهید حسین ادبیان، قهرمانی تیم بوکس جوانان کرمانشاه، صادرات 800 میلیون دلار کالا به عراق و ثبت ملی 6 روستای استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، از مراجعه 1۶ هزار و ۳۷۵ نفر در سال جاری به مراکز معاینه فنی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۶ مرکز معاینه فنی فعال وجود دارد که امسال ۱۳ هزار و ۶۸۴ وسیله نقلیه در مراکز معاینه فنی قبول شدند و کارت معاینه دریافت کرده‌اند و همچنین در این مدت یک هزار و ۴۸۷ وسیله نقلیه رد شدند.

وی گفت: در مدت مشابه سال قبل نیز ۱۳ هزار و ۶۱۳ نفر به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند که ۱۱ هزار و ۶۸۸ نفر در مرحله نخست قبول و هزار و ۴۱۱ نفر نیز رد شدند.

۶ روستای منطقه اورامانات کرمانشاه ثبت ملی شد

مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی اورامانات از ثبت ملی بافت ۶ روستای منطقه اورامانات کرمانشاه در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: بافت روستاهای هجیج، داریان، شرکان، نجار و نروی شهرستان پاوه و روستای بشی ناوخاص شهرستان ثلاث باباجانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

پویا طالب نیا با اشاره به نگاه ویژه سازمان میراث فرهنگی به توسعه گردشگری استان کرمانشاه، افزود: با تلاش کارشناسان پایگاه ۶ روستای دیگر منطقه شناسایی شده و با تکمیل پرونده ها به زودی شاهد ثبت ملی آن ها نیز خواهیم بود.

۵۲۲ میلیارد تومان اعتبار زلزله و سیل به کرمانشاه اختصاص یافت

استاندار کرمانشاه با اشاره به اختصاص ۵۲۲ میلیارد تومان اعتبار زلزله و سیل به استان، گفت: ۲۷۲ میلیارد تومان آن را اعتبار زلزله و ۲۵۵ میلیارد تومان آن را نیز اعتبار زلزله تشکیل می دهد.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اعتبار استانی اختصاص یافته امسال کرمانشاه ۷۱۰ میلیارد تومان است که به زودی ابلاغ می شود.

وی افزود: علاوه بر این اعتبارات و همچنین اعتبارات مربوط به سیل و زلزله، ۵۲۲ میلیارد تومان نیز اعتبار عمرانی به کرمانشاه اختصاص یافته است.

بروز بیماری وبا در کرمانشاه تکذیب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بروز وبا در استان را تکذیب کرد و گفت: بروز بیماری وبا در استان شایعه ای بیش نیست و ما هیچ گونه مورد ابتلا به این بیماری را نداریم.

دکتر ابراهیم شکیبا، انتشار شایعه بروز بیماری وبا در استان را مربوط به اسهال چند نفر در شهرستان کنگاور و شهر بیستون در روزهای اخیر دانست و افزود: برخی افراد در این شهرها طی روزهای گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و شایعه بروز وبا از آنجا نشات گرفته است.
او دلیل مراجعه این افراد به مراکز درمانی را بیماری «گاسترو آنتریت» معمولی (التهاب معده و روده) دانست و گفت: این موضوع طبیعی است و افرادی دچار اسهال شده بودند که جای نگرانی نیست.
وی اظهار داشت: این افراد بعد از مراجعه به مراکز درمانی درمان شده اند و کسی بستری نشده است.

خزان عمر ۹۴ شهروند در سوانح جاده ای کرمانشاه

رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پنجم مرداد، ۹۴ نفر در سوانح جاده ای استان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ «محمد حیدری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد افراد جان باخته نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰۹ نفر بوده حدود ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد افراد جان باخته در سوانح جاده ای استان مرد و ۱۵ درصد نیز خانم بوده اند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: از مجموع افراد فوت شده، ۵۰ درصد بین ۱۸ تا ۵۵ سال، ۲۹ درصد ۵۵ سال به بالا و ۲۱ درصد نیز کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: از ابتدای امسال تا پنجم مردادماه، یک هزار و ۴۷۱ نفر نیز در سوانح جاده ای استان مصدوم شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۸۶۱ نفر بوده، ۲۱ درصد کاهش داشته است.

پیکرهای مطهر ۲۶ شهید دوران دفاع مقدس از مرز سومار وارد کشور شد

پیکرهای مطهر ۲۶ شهید دوران دفاع مقدس با استقبال گسترده مسئولان و مردم و در یک مراسم رسمی با حضور مقامات ایرانی و عراقی از طریق مرز سومار وارد کشورمان شد.

طبق گفته رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح، این شهدا مربوط به عملیات های مسلم ابن عقیل در محور سومار- مندلی، عملیات عاشورا در محور میمک، عملیات والفجر ۳ در محور مهران- زرباطیه و همچنین عملیات ها و تک های دشمن در مناطق شور شیرین و زرباطیه هستند.

سردار سیدمحمد باقرزاده گفت: این شهدا از یگان های تیپ ۵۵ هوابرد، لشکر نبی اکرم (ص)، لشکر ۸۴ خرم آباد و تیپ ۱۱ امیرالمومنین (ع) هستند.

پیکرهای مطهر شهدا پس از تحویل بر روی دستان مردم شهیدپرور و انقلابی گیلانغرب تشییع و سپس به کرمانشاه منتقل شدند.

۸ استان در جشنواره تئاتر خیابانی هرسین شرکت می کنند

فرماندار هرسین از برگزاری دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی این شهر با حضور هنرمندان هشت استان کشور خبر داد.

امیر شاه آبادی در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین که در سرسرای جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره قرار است روزهای ۱۹ تا ۲۲ مرداد برگزار شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین هنرمندانی از استان های کردستان، لرستان، همدان، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی و مرکزی حضور خواهند داشت.

شاه آبادی با اشاره به ارسال ۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره، خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسالی، ۱۴ اثر پذیرفته شده و در این رویداد هنری شرکت داده می شوند.

فرماندار هرسین همچنین با بیان اینکه در جشنواره سال گذشته ۲۴ اجرا صورت گرفت، ادامه داد: برای جشنواره امسال ۴۲ اجرا طی سه روز برگزاری در نظر گرفته شده است.

بیش از ۸۰۰ میلیون دلار کالا از کرمانشاه صادر شد

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۸۲۱ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۸۸ هزار تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

خلیل حیدری افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش هشت درصد کاهش و از حیث وزن یک درصد رشد داشته است.

او گفت: ۴۲۰ میلیون دلار با وزن ۹۴۴ هزار تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از حیث وزن نیز هشت درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۳۳۸ میلیون دلار کالا با وزن ۷۷۲ هزارتن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد افزایش و از حیث ارزش ۲۸ درصد کاهش داشته است.

تیم کرمانشاه قهرمان بوکس جوانان کشور شد

مسابقات بوکس جوانان کشور با قهرمانی تیم کرمانشاه، نایب قهرمانی تهران و کسب عنوان سومی تیم لرستان پایان یافت.

تیم کرمانشاه در این رقابت ها با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز و با ۲۷ امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت های جوانان کشور شد.

پس از کرمانشاه نیز تیم های تهران با ۲۰ امتیاز و لرستان با ۱۹ امتیاز به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

دولت برای رونق تولید در کرمانشاه بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دولت برای رونق تولید در استان خبر داد و گفت: این رقم از سال ۹۶ تاکنون برای احیای واحدهای صنعتی و معدنی راکد سرمایه گذاری شده است.

محسن دارابی در پنجاه و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، نتیجه این سرمایه گذاری را احیای ۱۴۸ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال‌زایی یک هزار و ۹۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: این واحدها اکنون به چرخه تولید بازگشته‌ اند.

او به تفکیک احیای واحدهای صنعتی براساس سال پرداخت و گفت: در سال ۹۶ - ۵۴ واحد با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۷۹۲ نفر به چرخه تولید بازگشت.

به گفته او، در سال ۹۷ نیز ۵۷ واحد با سرمایه گذاری ۹۹ میلیارد تومان و اشتغال ۷۳۵ نفر و در سه ماه سپری شده از سال جاری نیز هشت واحد با ۹ میلیارد تومان و ۹۴ نفر اشتغالزایی به چرخه اقتصادی استان برگشته است.

مردم از طریق سامانه «سجام» بر کار مسئولان نظارت کنند

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) در قوه قضائیه،گفت: هدف از راه اندازی این سامانه نظارت مردم بر کار مردم و مسئولان است.

سیدعلی اصغر رفاهی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، استفاده از ظرفیت های مردمی در بحث نظارت در کشور را یکی از برنامه های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دانست و افزود: سامانه سجام به آدرس اینترنتی http://sajam.adliran.ir/ نیز در این راستا راه اندازی شده و تاکنون ۷۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

او با بیان اینکه دستگاه های نظارتی زیادی در کشور داریم که به صورت متمرکز اقدام به نظارت می کنند، گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که از طریق نظارت های غیرمتمرکز و در قالب استفاده از ظرفیت های مردمی نظارت ها را دنبال کنیم.

وداع با فاتح بازی دراز بعد از ۳۸ سال

ارتفاعات بازی دراز یادآور رشادت و فداکاری رزمندگان دفاع مقدس است که توانستند در اردیبهشت سال ۶۰ با نثار خون خود این منطقه راهبردی و به اصطلاح «دیده بان صدام» را از اشغال رژیم بعث خارج کنند.

پیکر مطهر شهید سرلشکر «حسین ادبیان» فاتح قله های بازی دراز که بعد از گذشت 38 سال شناسایی شد با حضور پرشور مردم، مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی کرمانشاه تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

سالن ۶ هزار نفری کرمانشاه هفته دولت افتتاح می شود

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: سالن ۶ هزار نقری شهر کرمانشاه هفته دولت بعد از سالها افتتاح می شود.

صابر رحیمی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه که در سرسرای تدبیر برگزار شد، همچنین از تکمیل استخر قهرمانی کرمانشاه در دهکده المپیک تا سال دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در سال جاری برای تکمیل و احداث پروژه های عمرانی ورزشی بودجه خوبی مصوب شده است.

وی در ادامه از رشد ۲۳ درصدی بیمه ورزشی ورزشکاران استان در سال ۹۷ خبر داد و بیان داشت: ورزش استان در سال گذشته در زمینه کسب مدال جهانی ۴۸ درصد، مدال آسیایی ۱۳ درصد، بین المللی ۲ درصد، اعزام به مسابقات کشوری پنج درصد، میزبانی مسابقات ورزشی ۲۱ درصد، میزبانی بین المللی ۱۰۰ درصد، مدال تیمی ۸۵ درصد، دعوت به تیم ملی هفت درصد و عضویت در تیم ملی ۱۷ درصد رشد داشته است.

تحریم شخصیت ها و بزرگان نشان دهنده ناتوانی آمریکا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از تحریم شخصیت ها و بزرگان کشورمان توسط امریکا، به عنوان عجز، ناتوانی و ناچاری استکبار جهانی یاد کرد.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه سرمایه ای بالاتر از تقوا وجود ندارد، به سالروز شهادت امام جواد (ع) در آخرین ماه ذی القعده اشاره کرد و افزود: این امام همام در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند و در بین ائمه (ع) کوتاهترین عمر را داشتند.

وی با بیان اینکه امام جواد در سن هشت سالگی به امامت رسید، ادامه داد: ایشان عمری کوتاه ولی با برکت داشتند و در روزگار حیات خود، مروج تفکر اهل بیت (ع) بودند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به روایتی از امام جواد مبنی براینکه «بالش خود را صبر و استقامت قرار دهید» اشاره کرد و افزود: این جمله همان تاکید مقام معظم رهبری برای در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی است چرا که همواره صبر نتیجه مثبت به همراه داشته است.

7458/8066

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته