نقش مهم فرهنگسازی در ترویج ازدواج آسان


نقش مهم فرهنگسازی در ترویج ازدواج آسان

بندرعباس- ایرنا- به اعتقاد کارشناسان مسایل اجتماعی و مذهبی، ترویج ازدواج آسان بر مبنای ارزش های اسلامی زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است و برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگسازی شود.

در دین مبین اسلام اهمیت مقوله ازدواج و تشکیل خانواده تا بدانجاست که از آن به عنوان کامل کننده دین و آرامش انسان یاد می شود؛ اما ازدواج های امروزی و سنگ اندازی های بسیار خانواده ها، نه تنها جوانان را به آرامش نمی رساند بلکه راه سختی نیز پیش پای آنها می گذارد و به نوعی جوانان را ازدواج گریز کرده است.

با توجه به مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از بی میلی جوانان و گریز آنان از ازدواج، ضروری است که فرهنگسازی گسترده و موج‌آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه ایجاد شود.

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج و همچنین هفته ازدواج نامگذاری شده که تاریخ این ازدواج مبارک روز اول ذیحجه است که امسال این روز مقارن با ۱۲ مرداد ماه می باشد که هفته ازدواج آغاز می شود.

برگزاری برنامه های هفته ازدواج در هرمزگان با مشارکت سمن ها

مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن هفته ملی ازدواج گفت: رویکرد ما در خصوص هفته ازدواج، فرهنگسازی و موج‌آفرینی در راستای فرهنگ صحیح ازدواج آسان و آگاهانه و تغییر در باورها و ارزش‌های اجتماعی است که می‌تواند نقش موثری در تصحیح ازدواج داشته باشد.

محمودرضا امیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش موثر سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه ، افزود: با توجه به نقش تاثیرگذار سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه سعی کردیم تا برنامه‌های هفته ازدواج با مشارکت سمن‌ها در استان اجرایی شوند.

وی افزود: برگزاری جشنواره ازدواج و خانواده (تجلیل از خادمان،خیرین و افراد تاثیرگذار در ازدواج جوانان استان ) در مرکز و سایر شهرستان‌های استان، ارائه تخفیف در مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، نشست جوانان با مسئولان،ارائه بسته‌های آموزشی به زوج‌ها از جمله برنامه‌های هفته ازدواج در هرمزگان است.

امیاری ادامه داد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای این هفته می‌توان به توقف صدور حکم طلاق درروز ۱۲ مردادماه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در استان، سخنرانی ائمه جماعت در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون اهمیت ازدواج و ملاک‌های انتخاب همسر و بازدید از مراکز مشاوره ازدواج و خانواده اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات جهت اشتغال جوانان به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال ،تفاهم نامه سرباز مهارت با دانشگاهها و مراکز نیروهای مسلح ،رونق گرفتن کسب و کارهای نوین (استارتاپ با تفاهم نامه جهاد دانشگاهی) از جمله فعالیتهایی می باشد که در این حوزه انجام شده است.

برگزاری ۲۰۰ کارگاه آموزشی ازدواج آسان در هرمزگان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان از برگزاری ۲۰۰ کارگاه آموزشی ازدواج آسان و مهارت های زندگی همزمان با هفته ازدواج در استان خبر داد.

مجتبی عامری سیاهوئی بیان داشت : امسال از ۱۲ تا ۱۸ مردادماه به نام هفته ازدواج نام گذاری شده که اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان برای اجرای برنامه های نو ،خلاقانه و تاثیرگذار در این هفته برنامه ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی مهارت های زندگی در هفته ازدواج، حدود یکصد برنامه فرهنگی در سطح شهرستان های این استان برگزار می شود.

عامری مهمترین هدف اجرای برنامه های مختلف و متنوع در هفته ازدواج را آگاهی بخشی و ارائه دستاوردهای نوین علمی به جوانان در کسب مهارت زندگی و پرداختن به مشکلات و آسیب‌های احتمالی پیش روی یک ازدواج در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حین و بعد از ازدواج عنوان کرد.

وی تشکیل کارگاه های آموزشی و کلاس های مهارت افزایی در زمینه های مختلف همانند مهارت زندگی، کنترل خشم و حل تعارضات خانوادگی را در تشکیل و استحکام خانواده بسیار مهم و اساسی دانست .

عامری افزود : در همین راستا برنامه ریزی برای برگزاری بیش از ۲۰۰ کارگاه آموزشی با موضوع فوق توسط مراکز مشاوره دارای مجوز وزارت ورزش و جوانان در سراسر استان انجام شده که این موضوع از جمله اقدامات ملموس و جدی حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان هرمزگان است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: برگزاری کارگاه آموزشی ، برگزاری جشنهای ازدواج آسان جوانان ، تجلیل از خیران حوزه ازدواج ، رصد مشکلات پیش رو تسهیلات ازدواج جوانان، افتتاح سومین مرکز مشاوره ازدواج بندرعباس و برگزاری نمایشگاه خدمات و ملزومات ازدواج بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده در هفته ازدواج است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه