مراکز مشاوره  در آموزش و پرورش توسعه می یابد


مراکز مشاوره  در آموزش و پرورش توسعه می یابد

کرج – ایرنا- درآیینی عصر یکشنبه با حضور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، مرکز مشاوره پیوند آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد استان البرز گشایش یافت.

در جامعه امروزی، بحث آسیب‌های اجتماعی از موارد قابل طرحی است که همه مسئولان در صدد پیشگیری از آنها هستند.

با توجه به اینکه بیشترین قشر جامعه زیرپوشش آموزش و پرورش است، مراکز مشاوره تحصیلی و خانواده درهدایت و پیشگیری جامعه هدف نقش بسزایی دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این آیین اظهارداشت: مراکز مشاور در آموزش و پرورش با رویکرد خدمات تخصصی مشاوره به جامعه هدف توسعه می یابد.

نور علی عباسپور با اشاره به اینکه ۲۴۵ مرکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش در کشور فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۰ مرکز آنها طی ۲ گذشته در سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره خانواده در آموزش و پرورش به صورت خودگردان اداره می‌شوند، تصریح کرد: برای پوشش بیشتر خدمات مشاوره‌ای نیاز به فعال کردن مراکز مشاوره در برخی از مناطق کشور داریم.

عباسپور با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مشارکت خانواده‌ها در مدارس تاکید شده است، عنوان کرد: خانواده در نظام تعلیم و تربیت نقش کلیدی دارد.

وی گفت: لازم است در آموزش و پرورش شرایطی فراهم شود که خانواده‌ها در تمام سطوح تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در مدارس ایفای نقش کنند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مشارکت خانواده در مدرسه جز اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است لذا باید شرایط اجرایی شدن مفاد سند تحول را در این زمینه فراهم کرد.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان سابقه ۷۰ ساله در کشور دارد، افزود: ارتباط تنگاتنگ خانواده، مدرسه و انجمن اولیاءو مربیان سه رکن مهم، شکوفایی استعدادها و تربیت متوازن در آموزش و پرورش است.

عباسپور آموزش خانواده را یکی دیگر از محورهای اصلی کار انجمن اولیا و مربیان دانست و بیان داشت: آموزش خانواده‌ها به این معنی است که باید خانواده‌ها، صلاحیت تربیتی را کسب کنند و در فضای تربیتی توانمند شوند.

وی یادآورشد: برای توانمند سازی خانواده‌ها در مباحث تربیتی اقدام به جذب یک هزار مدرس دوره‌های آموزش خانواده کرده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد در این آیین هدف اصلی از مراکز مشاوره را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود:مرکز مشاوره پیوند همه دانش‌آموزان را مورد پوشش قرار می‌دهد و مدیران مدارس می‌توانند دانش‌آموزانی که با اختلالات یادگیری مواجه هستند را به این مرکز ارجاع دهند.

مسعود مهران نیا بیان داشت: در این مرکز از مشاوران منطقه در بحث تحصیلی استفاده می‌کنیم؛ همچنین در نوبت عصر در این مرکز، مشاوره خانواده شامل خانواده و ازدواج، کودک و بزرگسال، اختلالات رفتاری و مهارت‌های زندگی به افراد ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در کشورهای پیشرفته به آن می‌پردازند، بحث روان‌سنجی، اجرای تست هوش و شخصیت است که با توجه به وجود اتاق کودک در این مرکز، مسائل روانشناختی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هنوز استفاده از مشاور در بین خانواده‌ها رایج نشده است.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک