جهاد دانشگاهی زنجان دارای اکوسیستم کامل کارآفرینی است


جهاد دانشگاهی زنجان دارای اکوسیستم کامل کارآفرینی است

زنجان - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه این مجموعه در عرصه توسعه فعالیت دانش بینان و خلاقانه پیشرو است، گفت: جهاد دانشگاهی زنجان جزو معدود مراکز کشور است که اکوسیستم کارآفرینی آن در ایجاد شرکت های دانش بنیان، کامل است.

کامران جعفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تحقق این امر، بالای ۱۲ است که در این مسیر ریل گذاری انجام شده است.

وی به افتتاح نخستین واحد استانی پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی در این استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۷ استارت آپ در این واحد مستقر هستند و با توجه به استقبال چشم گیری که صورت گرفت، ظرفیت فاز نخست این مرکز پر شده و برای پنج سال دوم باید ۵۶ شرکت در آن مستقر کنیم اما زیر ساخت ها محدود است.

وی افزود: در این ۱۷ استارت آپ ۳۰ نفر تمام وقت، ۱۹ نفر پاره وقت کار می کنند و طی یک سالی که از فعالیتشان می گذرد، ۶۹۰ میلیون تومان گردش مالی داشتند و ۲۴۳ میلیون تومان نیزمحصول فروختند.

جعفری اظهار داشت: سخت ترین و البته پایدارترین شیوه ایجاد اشتغال، اشتغال زایی از طریق فعالیت های دانش بینان است چرا که به واسطه سرعت رشد علم، در چنین فعالیت هایی همواره باید بروز بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و تاثیر اقتصاد فرهنگ در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر اقتصاد فرهنگ در کشورهای مختلف عمده بار اشتغال را به دوش می کشد و سهم زیادی در آمدها دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه نشان دهیم، فرهنگ هزینه بر نیست و می توان از آن درآمدزایی کرد، نخستین مرکز رشد صنایع فرهنگی را در جهاد دانشگاهی زنجان فعال کردیم.

جعفری با بیان اینکه فعالیت های جهاد دانشگاهی منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: دستاوردهای به دست آمده نشان می دهد، مسیری که جهاد دانشگاهی پیموده، راه درستی بوده است.

۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه