جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار


جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار

جوجه‌کشی یکی از فعالیت‌های پول‌ساز در ایران می باشد که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. اساسا افراد برای بالا بردن راندمان ترجیح می‌دهند که این فرآیند را با استفاده از دستگاه جوجه‌کشی به انجام برسانند. نوشته جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

جوجه‌کشی یکی از فعالیت‌های پول‌ساز در ایران می باشد که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. جوجه‌کشی از تخم‌های نطفه‌دار انواع پرنده‌ها زینتی و اهلی صورت می‌گیرد. اساسا افراد برای بالا بردن راندمان و همچنین در راستای استفاده از نهایت پتانسیل ترجیح می‌دهند که این فرآیند را با استفاده از دستگاه جوجه‌کشی به انجام برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این امر باعث شده تا کمپانی‌های بسیاری در زمینه تولید انواع ماشین جوجه‌کشی فعالیت نمایند. درآمدزایی از این فعالیت به حدی افزایش یافته است که برخی مجموعه‌ها انواع دستگاه جوجه‌کشی خارجی را وارد بازار ایران می‌کنند تا کاربر بتواند از میان خیل عظیمی از گزینه‌ها، دستگاه جوجه‌کشی خود را انتخاب نماید.

جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار

جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار

شایان ذکر است که درآمدزایی با استفاده از دستگاه جوجه‌کشی لزوما وابسته به ظرفیت بالا نمی‌باشد چرا که بسیاری از افراد با استفاده از دستگاه‌های کم‌ظرفیت به جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار پرنده‌های زینتی پرداخته‌اند. توجه داشته باشید که قیمت برخی از پرنده‌های زینتی در بازه ۳ تا ۶ میلیون می‌باشد از این رو کاربر با نگهداری جوجه‌های خارج شده از تخم می‌تواند در مدت کمتر از ۱ سال درآمد بالایی را برای خود ایجاد نماید.

البته برخی افراد نیز ترجیح می‌دهند فعالیت خود را به صورت صنعتی در مقیاس بزرگ انجام دهند. این افراد با راه‌اندازی سالن‌های بزرگ پرورش طیور و یا مرغداری و با تولید فرآورده‌های گوشتی و انبوهی از تخم پرنده به درآمدزایی می‌پردازند. در این مکان‌ها به دلیل حجم بالای تخم‌های نطفه‌دار از دستگاه جوجه‌کشی صنعتی بهره‎گیری می‌شود. در این حالت تعداد چند هزار تخم در یک دوره به جوجه تبدیل شده و با مرغ‎هایی که به کشتارگاه روانه شده‌اند جایگزین می‌شوند.

نکاتی که در خرید دستگاه جوجه‌کشی باید مورد توجه قرار بگیرند؟

افرادی که در زمینه جوجه‌کشی چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک فعالیت دارند به خوبی می‌دانند که جوجه‌کشی فرایندی بسیار حساس است از این‌رو اگر دستگاه خریداری شده از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نباشد پایین آمدن راندمان و یا حتی از دست رفتن کل تخم‌های نطفه دار از احتمالات می‌باشد.

جهت انتخاب یک دستگاه جوجه‌کشی با کیفیت باید فاکتورهای متعددی در نظر گرفته شود. برای نمونه دو عامل دما و رطوبت به عنوان ارکان اصلی ججوجه‌کشی محسوب می‌شوند به طوری‌که تخم هر پرنده تحت تاثیر دما و رطوبت خاصی به جوجه تبدیل می‌شود و اگر دستگاه قادر به تامین شرایط لازم نباشد امکان از دست رفتن تمامی تخم‌های نطفه‌دار بالا می‌باشد.

اصولا برای خرید دستگاه جوجه‌کشی نوع سنسور یکی دیگر از مواردی است که باید به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار داده شود چرا که این وسیله وظیفه دارد میزان دقیق دما و رطوبت را اندازه‌گیری کرده و به فرد گزارش دهد تا کاربر با توجه آن در صورت نیاز تمهیدات لازم برای ایجاد تغییرات را در نظر بگیرد.

جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار

جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار

مورد دیگر این است که بسیاری از افراد تمامی اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند تا تخم‌های نطفه‌دار را تحت تاثیر میکروب و عوامل مضر قرار ندهند ولی به هنگام خرید دستگاه به بدنه آن چندان توجه نمی‌کنند. کیفیت پایین بدنه می‌تواند باعث ایجاد و رشد میکروب شود که در این حالت محتوای داخل تخم‌های نطفه‌دار آلوده شده و در نتیجه جنین از دست می‌رود.

اصولا دستگاه جوجه‌کشی بدنه فلزی گزینه ایده‌آلی نمی‌باشد چرا که اگر این بدنه تخت تاثیر رطوبت و یا در هنگام شست و شوی دستگاه با اکسید هوا ترکیب شده و زنگ بزند می‌تواند مکان مناسبی برای رشد میکروب‌ها و در حالت کلی آلوده‌سازی تخم‌های نطفه‌دار باشد.

بررسی دقیق بدنه رنگی بعضی از دستگاه نیز گزینه ایده‌آل برای خرید می‌باشد. بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده بدنه زنگ باعث جذب حشرات محیط می‌شود و این خود می‌تواند بدنه دستگاه را به یک مکان عالی برای ایجاد و رشد میکروب‌ها تبدیل نماید.

بهره گیری از دستگاه جوجه‌کشی

برای جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه دار باید برخی نکات در راس توجهات قرار داده شود. دو عامل دما و رطوبت همان‌گونه که در بخش‌های قبل نیز اشاره شد عوامل اصلی در جوجه‌کشی به حساب می‌آیند و شایان ذکر است که تخم نطفه‌دار هر پرنده نیاز دمایی و رطوبتی منحصر به فرد خود را دارد.

البته این اطلاعات به شکل سی‌دی آموزشی به همراه دستگاه جوجه‌کشی برای شما فرستاده می‌شود و یا شما می‌توانید خیلی راحت به وب‌سایت‌های مختلف مراجعه نمایید تا اطلاعات لازم را کسب نمایید.

این در حالی است که شما با خرید یک دستگاه جوجه‌کشی حرفه‌ای هیچ نیازی به اطلاعات خاص ندارید چرا که دستگاه تمامی تمهیدات لازم برای جوجه‌کشی از انواع تخم‌های نطفه‌دار را در نظر می‌گیرد و شما تنها با فشردن چند دکمه یک ججوجه‌کشی موفق را تجربه خواهید کرد.

برندهای مختلفی در زمینه طراحی و تولید دستگاه جوجه‌کشی در ایران فعالیت می‌کنند از این رو شما با برری محصولات و انجام تحقیقات کافی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند