نسخه نویسی الکترونیکی 100 درصد پزشکان عمومی اسفراین


نسخه نویسی الکترونیکی 100 درصد پزشکان عمومی اسفراین

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: 100 درصد پزشکان عمومی و تعداد محدودی از پزشکان متخصص شهرستان اسفراین تمامی عملیات نسخه پیچی را به روش نسخه نویسی الکترونیکی انجام می دهند.

دکتر محسن رعنایی روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران ایرنا در آستانه روز خبرنگار اظهار داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از اسفند پارسال به صورت پایلوت در شهرستان اسفراین آغاز شده که هم اکنون افزون بر ۹۰ درصد اسناد به صورت الکترونیکی ارسال می شود.
وی افزود: با اجرای این طرح، دفترچه های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، تنها با ارائه کد ملی از خدمات الکترونیکی برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه تا ۲۰ روز آینده تمامی پزشکان متخصص نیز به صورت الکترونیکی خدمات ارائه خواهند داد گفت: در اجرای این طرح ۹۰ درصد پرداختی به آنان بعد از ۱۰ روز انجام می شود که این امر نیز تشویق کننده است.

رعنایی اظهار داشت: پزشک با بارگذاری داروی تجویزی، آزمایش و یا دیگر موارد در سامانه، کدی در اختیار بیمار می گذارد که وی با ارائه آن می تواند دیگر خدمات را دریافت کند.

وی اظهار داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت در استان کرمان آغاز شده بود که این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان اسفراین اجرایی شد.

وی هدف از اجرای این طرح را آسان سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد.

رعنایی همچنین از اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، به محض ارائه کد ملی افراد برای پذیرش، عضویت آنها در سازمان های بیمه ای معلوم و مشخص می شود که استحقاق استفاده از خدمات کدام بیمه را دارند.

رعنایی با بیان اینکه امسال طرح نسخه نویسی الکترونیکی در بجنورد مرکز استان نیز اجرایی خواهد شد افزود: به مرور در سایر شهرستان ها نیز پذیرش بیماران الکترونیکی خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح به نفع بیمار و همچنین پزشک است، همچنین این سامانه هوشمند است اگر داروهای تجویز شده تداخل داشته باشد و یا داروها مشابه باشند سیستم پیام هشدار می دهد.

ایرنا رسانه ای قابل اعتماد است

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه ایرنا رسانه ای قابل اعتماد است گفت: تلاش رسانه ها د راستای اهداف دستگاه ها و سازمان ها است، آنان در حقیقت کمک کننده اداره ها و نهادها هستند.

رعنایی بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه تاکید کرد و افزود: اگر طرح و یا برنامه ای برای اجرا داشته باشیم این رسانه ها هستند که برای فرهنگ سازی آن کمک می کنند و همیشه در این راستا پیشقدم بوده اند.

وی با بیان اینکه همچنین رسانه ها مشکلات و چالش هایی که مردم با آن مواجه هستند، به گوش مسئولان می رسانند اظهار داشت: از سوی دیگر رسانه ها خدمات نظام، دولت و دستگاه ها را برای مردم تشریح می کنند.

بیمه سلامت خراسان شمالی ۶۰۵ هزار بیمه شده دارد.

خراسان شمالی ۸۶۴ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !