دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری عصر امروز منتشر می‌شود


دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری عصر امروز منتشر می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 98 امروز عصر روی سایت سازمان منتشر می‌شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری عصر امروز منتشر می‌شود
به گزارش فانوس، حسین توکلی اظهار کرد: برای شرکت در رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۸ تعدادیک میلیون ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۴۹ هزار ۴۸ نفر زن و ۴۷۰ هزار ۳۶۳ نفر مرد هستند

توکلی گفت: تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۹۴۰ هزار و ۳۹۲ داوطلب اقدام به مشاهده و دریافت کارنامه نتیجه اولیه خود کرده‌اند؛ یعنی ۹۲/۳۱ درصد حاضران نسبت کارنامه گرفتند که آمار قابل توجهی است و از مجموع شرکت کنندگان ۷۷هزار و ۳۱۸ نفر هنوز کارنامه خود را دریافت نکرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور تاکید کرد: به آن دسته از داوطلبانی که تا کنون اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود نکرده‌اند توصیه می‌کنیم که قبل از انتخاب رشته به سایت این سازمان مراجعه کرده و نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

او با اشاره به افزایش آمار دریافت کنندگان کارنامه یاد‌آوری کرد: دفترچه انتخاب رشته بعد از ظهر امروز روی سایت قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند آن را از طریق سایت سازمان دریافت کنند.

آزمون سراسری سال ۹۸ روز‌های ۱۳ و ۱۴ تیرماه با حضور بیش از یک میلیون داوطلب برگزار و اعلام نتایج اولیه آن ۱۵ مرداد اعلام شد که بیش از ۸۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند؛ فرآِیند انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز از یکشنبه ( ۲۰ مرداد) آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه ۲۴ همین ماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟