مهمترین رویدادها و خبرهای کیش در هفته ای که گذشت


مهمترین رویدادها و خبرهای کیش در هفته ای که گذشت

کیش - ایرنا- برگزاری مسابقات بین المللی غواصی، گرامیداشت روز خبرنگار و نشست مقدماتی جام اکو از مهمترین رویدادهای جزیره کیش در هفته گدشته بود.

جزیره مرجانی کیش در قلب خلیج فارس در هفته گذشته شاهد برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین الملی غواصی عمق ارتشهای جهان بود. مسابقاتی که هم اکنون جریان دارد و به عنوان یک رویداد جهانی باز تابی گسترده در رسانه ای داخلی، منطقه ای و جهانی داشت.

این مسابقات در هوایی گرم و شرجی در کرانه های زلال و مرجانی به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از۱۳ مرداد با شرکت غواصان نظامی کشورهای ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در آب هایی نیلگون خلیج فارس و جزیره کیش اغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

براساس نتایج اعلام شده، تیم غواصی عمق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است در سریعترین زمان ممکن در بخش نجات زیر دریایی غرق شده را اجرا و حد نصاب جدیدی را در مسابقات نظامی غواصی عمق ثبت کند.

*گرامیداشت روز خبرنگار

جامعه خبرنگاران و رسانه های کیش همزمان با سراسر کشور در هفته گذشته شاهد جنب و جوشی خاصی بود، تا با برخورداری از خانه مطبوعات تازه تاسیس روز خبرنگار را گرامی بدارد.

در این هفته ضمن برگزاری نشستهای گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا، دستگاهها و شخصیتهای اجرایی و رسانه ای با انتشار پیامهایی این روز را گرامی داشتند و از جایگاه و نقش خبرنگاران تجلیل کردند.

به همین مناسب همزمان با روز خبرنگار مراسمی با حضور اصحاب رسانه و مسئولان منطقه آزاد در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد.

در این آیین مدیر عامل منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی و امام جمعه کیش در سخنانی جدگانه از نقش و جایگاه و نقش خبرنگاران در رشد و پیشرفت جامعه تقدیر کردند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و تبریک روز خبرنگار افزود: اطلاع رسانی گسترده به هموطنان درخصوص فرصت های سرمایه گذاری و جاذبه های جزیره کیش در بخش های مختلف، مسئولیت خطیری خبرنگاران است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از ایده ها و نظرات اصحاب رسانه استقبال می کنیم و اطمینان داریم که با بهره مندی از تجارب و ایده های تازه خبرنگاران می توان به راهکارهای خوبی برای توسعه و پیشرفت جزیره دست یافت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش نیز نقش اصحاب رسانه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را محوری و مهم خواند و گفت : تولید علم و ترویج فرهنگ زندگی ایرانی- اسلامی از جمله محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است که با درایت، هنرمندی و ظرافت قلم خبرنگاران در سطح جامعه تقویت شده و ترویج می یابد.

همچنین سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه خبرنگاری، حرفه ای سخت و حساس است که در عصرحاضرفعالیت شهروند خبرنگاران غیر حرفه ای در فضای مجازی نیز آن را سخت ترکرده است ،ایجاد فضای گفتگو و تعامل در جامعه را ازمهم ترین مسئولیت های اصحاب رسانه بر شمرد و اظهارداشت: خبرنگاران ، نظرات و انتقاد ها مردم را به مسئولان منتقل کرده و حلقه ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

پورعلی، فضای تعامل را فرصت ارزشمندی برای اصحاب رسانه عنوان کرد تا در ایجادزمینه مشارکت مردم در فضای تصمیم سازی، پیشرو باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش با استقبال از نگاه منتقدانه اصحاب رسانه گفت : نقد سالم و منصفانه ما را در شناخت ضعف هاو تقویت نقاط قوت کمک می کند.

دکتر محکی از اساتید عرصه خبر و رسانه نیز از سخنرانان این مراسم بود وی خبرنگاران را نخبگان و زبان گویای جامعه خواند و افزود: متاسفانه تخریب شخصیت ها و نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی یکی از مسائلی است که در سال های اخیر شاهد بروزآن درجامعه هستیم و اصحاب رسانه باید با تقویت فضای فرهنگی و ترویج اخلاقیات گفتمان قالب جامعه را به سمت حفظ آبروی افراد و ارتقاءشان جامعه سوق دهند.

* نشست مقدماتی جام اکو و اعلام آمادگی کیش برای برگزاری این جام

مسئولان ورزشی و فرهنگی کشور و مدیرعامل منطقه آزاد کیش در نشستی مشترک ضمن بررسی طرح برگزاری اولین دروه مسابقات فرهنگی - ورزشی جام اکو و آسیای میانه بر لزوم تبدیل کیش به پایگاه دیپلماسی فرهنگی و ورزشی کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا در این نشست که روز سه شنبه با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو، و جمعی از مسئولان کشوری و اصحاب رسانه در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد، کلیات طرح پیشنهادی برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی جام اکو مورد تایید قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این نشست، شرایط و زیرساختهای خدماتی امکانات فرودگاهی، حمل و نقل هوایی، اماکن اقامتی ومجموعه های ورزشی جزیره کیش را برای برگزاری رویدادهای بین المللی فرهنگی ورزشی از جمله برگزاری مسابقات جام اکو را مناسب ارزیابی کردند و درعین حال بر ضرورت تقویت،بازسازی، استاندارد سازی و تجهیز و بهره برداردی هرچه بیشتر از این امکانات و ظرفیتها تاکید کردند.

در جریان این نشست، مدیرعامل منطقه آزاد کیش اعلام کرد: این جزیره با بکار گیری همه ظرفیتها آماده میزبانی و برگزاری مسابقات جام اکو است

، غلامحسن مظفری در پایان نشست مشترک با مسئولان فرهنگی و ورزشی و بازدید این هیات از زیرساختهای ورزشی جزیره کیش ضمن مطلوب ارزیابی کردن این نشست، اعلام کرد، تفاهم کامل بین وزارت ورزش،کمیته المپیک، مؤسسه فرهنگی اکو و سازمان منطقه آزاد برای برگزاری مسابقات جام اکو در جزیره کیش حاصل شده و عزمی جدی در سطح ملی برای برگزاری این رویداد و سایر رویدادهای ورزشی بین المللی درجزیره کیش وجود دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: کار تقویت زیرساختها و باسازی فضاهای مورد نیاز برای برگزاری رویداد ورزشی جام اکو در این جزیره شروع شده و برای میزبانی آمادگی کامل داریم .

وی از عزم جدی این سازمان برای ایجاد کمپ های ورزشی، توسعه و تکمیل امکانات وبازسازی فضاهای ورزشی درجزیره کیش خبرداد و افزود: طبق تفاهم نامه امضا شده بین سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه همکاری های فرهنگی اکو و طرح پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی جام اکو درکیش، ما آماده ایم و تلاش می کنیم با استفاده ازتمام ظرفیت های موجود میزبان شایسته ای برای کشورهای عضو اکو باشیم .

1339




ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟