60 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان مرکزی منعقد شد


60 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان مرکزی منعقد شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: 60 قرارداد واگذاری زمین امسال در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان با متقاضیان منعقد شد.

به گزارش ایرنا، «مصطفی آمره» روز شنبه به مناسبت ۲۱ مرداد و روز ملی حمایت از صنایع کوچک در جمع اصحاب رسانه، افزود: بخش عمده ای از قراردادهای واگذاری زمین به متقاضیان پایان سال انجام می شود اما امسال واگذاری زمین به صنعتگران از آغاز سال کلید خورده که این نشان از پویایی و نشاط حوزه صنعت در استان مرکزی دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز هدفگذاری واگذاری زمین به متقاضیان ۱۵۰ قرارداد بود اما بیش از ۳۰۰ قطعه زمین به میزان ۱۶۱ هکتار به فعالان صنعتی بخش صنایع کوچک واگذار که تعداد قابل توجهی از این افراد عملیات ساخت را آغاز کرده و تعدادی نیز به زودی بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اضافه کرد: یک هزار و ۷۹۸ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف این استان با سرمایه گذاری بیش از ۵۴ هزار میلیارد ریال فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۳۸ واحد به دلایل مختلف تعطیل شده بود.

آمره بیان کرد: با عملیات ساخت گروه های کارشناسی عارضه یابی واحدهای صنعتی و با حمایت های همه جانبه دولت تدبیر و امید در اعطای تسهیلات پارس ۷۰ واحد صنعتی صنایع کوچک راکد به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد زمین های شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی دارای سند ثبتی هستند که سال گذشته ۷۰ درصد از ۹۰ درصد زمین های صنعتی استان دارای سند شدند که این مهم در سال های گذشته بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی اظهار داشت: تامین آب ۳۲ هکتار از اراضی صنعتی استان به میزان ۳۱ و ۲ دهم لیتر بر ثانیه در سال گذشته محقق شد و آب احیا شده هم ۱۵ لیتر بر ثانیه هدفگذاری شده بود که ۱۷ و ۲ دهم لیتر بر ثانیه عملیاتی شد.

آمره ادامه داد: استقرار ۳۵ واحد مشاوره ای در ساختمان کسب و کار استان مرکزی در اراک و ارایه خدمات آموزشی در بخش های مختلف فنی، مدیریتی و مالی به صنایع کوچک، شناسایی ۱۳ نیاز فناورانه و تامین پنج نیاز، شناسایی ۱۵ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن و اضافه شدن هشت واحد صنعتی به جمع شرکت های دانش بنیان از مهمترین فعالیت های شرکت شهرک های استان مرکزی در سال گذشته است.

وی بیان کرد: تسهیل در تشکیل ۲ خوشه صنعتی سازندگان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و گل گیاه، استقرار دبیرخانه خوشه ریلی کشور در استان مرکزی، تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و صادرات بیش از ۶ میلیون ۲۰ هزار یورو در این بخش، برگزاری ۱۶۱ دوره آموزشی برای چهار هزار و ۳۰ نفر از مدیران و کارکنان صنایع کوچک و برگزاری ۱۲ تور صنعتی برای ۳۰۲ نفر از فعالان این بخش از دیگر اقدامات شرکت شهرک های صنعتی در سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی از راه اندازی سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) در این استان خبر داد و گفت: این سامانه با هدف ارتقای تولیدات داخلی و تولید ناخالص ملی کشور و مدیریت منابع راه اندازی شده و فعالان و صاحبان صنایع کوچک می توانند با ثبت نام در این سامانه از مزیت های ملی آن برخوردار شوند.

آمره اظهار داشت: ناتوانی در دسترسی و امکان منابع مالی مناسب، نبود ثبات اقتصادی، تغییر قوانین، دسترسی نداشتن به بازارهای صادراتی و فناوری های روز از مهمترین مشکلات صنایع کوچک است که شرکت شهرک های صنعتی با تشکیل دوره های مختلف آموزشی، کنسیوم های صادراتی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با مدیران ارشد وزارت صمت و مدیران استانی تلاش می کند گامی در راستای حل مشکلات فعالان این بخش بردارد.

وی بیان کرد: تقویت و حمایت از صنایع کوچک به عنوان عامل توسعه صنعت کشور از خواسته های اصلی مقام معظم رهبری است و دولت تدبیر و امید نیز در دوره فعالیتش به خصوص ۲ سال اخیر اقدامات موثری در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی علمی تر بودن و چابک تر بودن را شاخصه اصلی صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگ عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری در این بخش نیز بسیار کمتر از صنایع بزرگ است و با سرمایه ای اندک می توان یک واحد تولیدی راه اندازی و برای حداقل ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

آمره در ادامه سخنان خود با تبریک روز خبرنگار نیز گفت: خبرنگاران در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان وظیفه دارند با انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی به خصوص در بخش صنایع کوچک امید و انگیزه اجتماعی را افزایش دهند.

وی، شرایط واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صنعتگران این استان تحریم ها و تهدیدهای اقتصادی دشمنان نظام اسلامی را به فرصت تبدیل کرده و ضمن افزایش میزان محصولات تولیدی نسبت به تولیدات جدید نیز گام های مهمی برداشته شده است.

۳۰ هزار نیروی انسانی در ۲ هزار و۲ هزار و ۹۶۴ واحد صنعتی در ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی نقاط مختلف استان فعالیت می کنند.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

۲۱ مرداد با عنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم