پهلوان خلیل عقاب، نشان پهلوانی به استاندار فارس اهدا کرد


پهلوان خلیل عقاب، نشان پهلوانی به استاندار فارس اهدا کرد

خلیل طریقت پیما مشهور به خلیل عقاب در سال ۱۳۰۳ در شیراز به دنیا آمد و از کودکی به ورزش باستانی علاقه داشت و از ۱۴ سالگی به صورت جدی وارد این ورزش شد و در ۳۰سالگی وزنه ۴۵۰ کیلویی را با دندان بلند کرد و در کتاب گینس به ثبت رسید.
بلند کردن فیل ،وزنه‌های بسیار سنگین، خوابیدن زیر کامیون و اتوبوس و خم کردن تیرآهن از جمله نمایش هایی است که این پهلوان انجام داده است.
استاندار فارس در این دیدار به بررسی مشکلات پهلوان قدیمی شهر شیراز ، خلیل عقاب پرداخت و راهکارهایی هم برای رفع مشکلاتش ارایه داد.

رحیمی در بخش دیگری از این دیدار ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات قهرمانان ورزشی استان فارس گفت: رفع بعضی مشکلات جامعه ورزشی نیازمند ایجاد فضاهای حقوقی، قانونی و دستورالعمل های جدید است و پیش از آنکه تصمیمی از سوی مدیریت ارشد در راستای رفع مشکلات ورزشکاران گرفته شود باید ابتدا زمینه قانونی آن وجود داشته باشد.

وی افزود: قانونگذار تاکنون چگونگی کمک های مالی به حوزه ورزش را مشخص نکرده و در بودجه ها اشاره ای به آن نشده است.

استاندار فارس تاکید کرد: این شرایط سبب شده هر مقام مسئولی با موانع جدی برای کمک به ورزشکاران مواجه شود و فراهم کردن بسترهای قانونی نه تنها به رفع مشکلات کنونی منجر خواهد شد، بلکه با ایجاد جایگاه مشخص قانونی خدمت به آیندگان نیز محسوب می شود.

رحیمی با بیان اینکه ایجاد این فضاهای قانونی باید از سوی متولیان ورزش و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، اظهار داشت: تصویب لوایح و طرح های مورد نیاز در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ این مصوبات، منابع تامین اعتبار آنها را مشخص خواهد کرد.

وی در باره رفع مشکلات مسکن ورزشکاران و قهرمانان ورزشی استان نیز پیشنهاد داد: با تشکیل تعاونی مسکن ورزشکاران زمینه استفاده از زمین های دولتی و تسهیلات قانونی فراهم شود.
استاندار فارس افزود: هر یک از قهرمانان ورزشی که قصد باشگاه داری و تاسیس مجموعه های ورزشی را دارند می تواند از زمین های دولتی دارای کاربری ورزشی و همچنین فضاهای ورزشی موجود و تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار داده می شود، استفاده کنند.
۹۶۰۰ / ۲۰۲۷

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی