مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران- ایرنا- انتقاد ظریف از روند فروش تسلیحات واشنگتن به کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاسخ مثبت وزیر راه به 9 درخواست استاندار کهگیلویه وبویراحمد، تاکید رشیدیان بر پیگیری موضوع شهدای منا از سوی سازمان حج و زیارت، تاکید انگلیس بر پایبندی به برجام و از سرگیری دوباره پروازهای تهران به بلگراد مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت: آمریکا با فروش تجهیزات نظامی، منطقه خلیج فارس را به یک جعبه انفجاری تبدیل کرده و هر آن، احتمال انفجار آن وجود دارد.

* تهران- رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی در صدر همه تفاهم نامه ها با دولت عربستان قرار دارد و هیچکدام از مسؤولان جمهوری اسلامی از خون شهیدان منا نخواهند گذشت.

* تهران- سخنران بعثه مقام معظم رهبری در آئین گرامیداشت یاد و خاطر شهدای منا در مکه مکرمه گفت: از خون شهیدانمان در فاجعه منا نمی گذریم و پیگیر رسیدن به همه حق و حقوق خود در این زمینه هستیم.

* یاسوج- حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد که ۲۵ تیرماه امسال برای پیگیری و مطالبات مردم این استان در حوزه حمل و نقل جاده ای و ساماندهی وضعیت ناایمن راه های استان با اسلامی وزیر راه و شهرسازی دیدار کرده بود بخشی از این قول ها با پیگیری های انجام شده در حال عملیاتی شدن است.

* تهران- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که شهدای مسجدالحرام و منا از یاد نرفته اند، اظهار کرد: وظیفه همه ماست که این موضوع را دنبال کنیم.

* گرگان- معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات گفت: رعایت قانون اصل و اساس انتخابات است و اگر می خواهیم در انتخابات پیش رو شائبه ها به حداقل برسد، مبنای کار همه باید رعایت قانون باشد.

اخبار خارجی

**********
* تهران- سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت: موضع لندن در قبال ایران و برجام تغییری نکرده است.

* تهران- سایت خبری سیمپل فلایینگ روز دوشنبه نوشت: پروازهای تهران و بلگراد پایتخت صربستان بزودی از سر گرفته می شود.

* تهران- "مرزوق الغانم" رئیس مجلس کویت گفت: بسیار شرم آور است که فلسطینی ها و ساکنان بیت المقدس را بدون حمایت و پشتیبانی و تنها در برابر رژیم صهیونیستی (به حال خود) رها کرد.

* تهران- حبیب احمد زاده کهنه سرباز ایرانی و از فعالان صلح که در دوران دفاع مقدس شیمیایی شد در نامه ای سرگشاده به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به توئیت او که گفته بود ایرانی ها در هیچ جنگی پیروز نشده اند، نوشت : که از واژه "پیروزی" برای هیچ جنگی استفاده نکند.

* پکن- سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به نا آرامی های هنگ کنگ اعلام کرد پیونگ یانگ با تمام توان از مواضع و اقدامات چین در رابطه با مساله هنگ کنگ پشتیبانی می کند.

* تهران- برای اولین بار در ۱۸ سال گذشته سربازان پیاده نظام آمریکا در افغانستان به پهپادهای جاسوسی جیبی مجهز شدند.

* اسلام آباد- دولت پاکستان آنچه را که اعمال محدودیت های مذهبی در منطقه کشمیر از سوی هند و جلوگیری از برگزاری آیین های عید قربان خواند، را محکوم کرد.

* تهران- شبکه سی بی اس گزارش داد، اجرایی شدن دومین مرحله تعرفه های تنبیهی واشنگتن علیه کالاهای وارداتی از چین می تواند به بیکاری بیشتر در امریکا و تعطیلی فروشگاه های برخی خرده فروشان در این کشور منجر شود.

* بیروت- شیخ "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب الله با اشاره به بیانیه اخیر سفارت آمریکا در بیروت گفت: این بیانیه به منزله اعتراف ضمنی به کاهش نقش و نفوذ آمریکا در لبنان است.

* تهران- دولت دونالد ترامپ بامداد روز سه شنبه با تصویب "قانون اتهام عمومی" شرایط زندگی برای مهاجران قانونی در آمریکا را بسیار سخت تر کرد.

* تهران- نماینده آمریکا در امور خاورمیانه بامداد سه شنبه گفت: دونالد ترامپ هنوز در مورد رونمایی از طرح معامله صلح قرن تصمیمی نگرفته است.

* تهران- ژنرال ریچارد کلارک فرمانده نیروهای عملیات ویژه آمریکا روز دوشنبه گفت: نیروهای تحت فرماندهی او در پی رسوایی های اخلاقی اخیر از جمله تجاوز جنسی و قتل تحت کنترل و بررسی کامل قرار می گیرد.

* تهران- انگلیس به دنبال اعلام آمادگی برای پیوستن به ائتلاف دریایی، روز دوشنبه یک ناو خود را به بهانه حفاظت از تانکرهای نفتی به خلیج فارس اعزام کرد.

* تهران- نشریه فوربس روز دوشنبه نوشت: هند خرید نفت از ونزوئلا و آمریکا را افزایش داده است.

* تهران- "خالد الفاضل" وزیر نفت کویت گفت: ما تا تحقق کامل توافق اوپک و بازگشت ثبات به بازارهای جهانی نفت، همچنان به تعهدات مان پایبند هستیم.

* تهران- جان بولتون برخلاف درخواست اولیه اش از انگلیس در خصوص اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه در قبال ایران و همچنین پرهیز از همکاری با هوآوی، گفته است که ممکن است رایزنی درباره ایران و چین به بعد موکول شود.

* تهران- با شمارش ۵۸ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که روز یکشنبه بیستم مرداد برگزار شد، «آلبرتو فرناندز» با ۱۴.۴۴ درصد رأی بیشتر، از «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری فعلی آرژانتین، پیشی گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق