انجام کار تشکیلاتی در کانون های مساجد ضرورت دارد


انجام کار تشکیلاتی در کانون های مساجد ضرورت دارد

حجت الاسلام علیخانی به انجام کار تشکیلاتی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و گفت: کار غیر تشکیلاتی، بی معنا است و این مهم باید در کانون های مساجد به بهترین شکل ممکن، اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمود علیخانی»، شامگاه (سه شنبه22مرداد ماه) در جلسه آموزشی با مدیر مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد بابلسر با اشاره به راه اندازی سامانه بچه های مسجد، اظهار کرد: نخبگان و اساتید دانشگاه و حوزه، مدت ها با تحمل زحمت های بسیار، سایت و سامانه بچه های مساجد را راه اندازی کردند.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم و چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و تجربه های خوبی را کسب کردیم، بیان کرد: نخبگان دانشگاه و حوزه جهت پاسخ به تعدادی از شبهات، سایت بچه های مساجدرا برنامه ریزی کردند و تهران و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، برنامه کانون های مساجد را رصد می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران ابراز کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند که اگر من، رهبر نبودم بدون تردید رئیس فضای مجازی می شدم و این رهنمود معظم له، اهمیت فضای مجازی و آشنایی به این فضا را نشان می دهد.

حجت الاسلام علیخانی گفت: اهمیت شبکه سازی به دلیل جهانی فکر کردن، بسیار بالا است و به دلیل مرتبط بودن به یکدیگر باید به شبکه سازی، اهمیت بیش از گذشته داد.

وی بیان کرد: شیعه در حال حاضر باید کار تشکیلاتی، انجام دهد و بچه های مساجد بابلسر با بچه های مساجد شهرها و استان ها حتی خارج از کشور با یکدیگر، مرتبط باشند.

این مسئول ابراز کرد: در ماده 95 بند ج برنامه ششم توسعه، مجلس آمده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب کرده که در تمام روستاهای بالای یکهزار نفر جمعیت باید کانون های فرهنگی و هنری مساجد تشکیل شود.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بجنورد درباره اهمیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تصریح کرد:کار غیر تشکیلاتی، بی معنا است و این مهم باید در کانون های فرهنگی و هنری مساجد به بهترین شکل ممکن، اجرایی شود.

وی گفت: مسجد همواره محل آموزش بوده و است و مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از ساعت های خالی اساتید دانشگاه جهت برگزاری کلاس های مختلف، استفاده کنند و این عمل برای خود اساتید، کار فرهنگی به شمار می آید.

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید طرحی جدید برای فعالیت های خویش، داشته باشند و بر اساس نیازها، برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: امام جماعت، فصل الخطاب در مسجد است و هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج، بازوان امام جماعت هستند.

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید ارتباط خود را با امام جمعه شهر و امام جماعت مسجد حفظ کنند، ابراز کرد:کانون، هویت به افراد می دهد.

وی به وجود 59 کانون مساجد در بابلسر اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته کانون ها، هیئت نظارت بودند و در حال حاضر به ستاد، تبدیل شدند که حتی امام جمعه شهر در این ستاد، عضو است.

به گزارش شبستان، کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران حاضر در جلسه به سوالات مدیران کانون های مساجد بابلسر، پاسخ گفتند و این برنامه با پرسش و پاسخ، پایان یافت.

پایان پیام/86

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر