ظرفیت گردشگری؛ اشتغال، فرهنگ و امنیت کشور را رونق می‌دهد


ظرفیت گردشگری؛ اشتغال، فرهنگ و امنیت کشور را رونق می‌دهد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گردشگری ظرفیت بی بدیلی است که می‌تواند وضعیت اشتغال، فرهنگ و امنیت کشور را رونق داده و موجب معرفی شایسته هر منطقه می‌شود.

احمدعلی موهبتی چهارشنبه شب در دیدار با فعالان گردشگری خراسان رضوی در زاهدان اظهار داشت: پیوند استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان می‌تواند زمینه ساز توسعه گردشگری شود.

وی با اشاره به اینکه تدبیر و تجربه فعالان گردشگری خراسان رضوی می‌تواند منافعی را برای هر ۲ استان فراهم آورد، گفت: مشهد در حوزه گردشگری به نقطه قابل قبولی رسیده و این پیوند کمک بسیاری به گردشگری سیستان و بلوچستان و ایجاد اشتیاق در بین مردم می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مهمترین ساختار حضور یک گردشگر رفتاری انسانی و بدترین آفت نیز بدعهدی است که می تواند موجب کاهش حضور گردشگران شود.

وی با اشاره به اینکه بعد مسافت در سیستان و بلوچستان یک اشکال جدی است، ادامه داد: با وجود اینکه مردم سیستان و بلوچستان زیاد به مشهد مقدس سفر می‌کنند اما هزینه سفر بسیار بالا است که باید تورهایی برای ارزان سازی سفر و کاهش هزینه‌ها راه‌اندازی شود.

موهبتی گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در این استان باید تا حدی مطلوب باشد که سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان رغبت کنند و امیدواریم صنعت گردشگری جای صنعت نفت را در کشور بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: سفر فعالان گردشگری خراسان رضوی به این استان با رویکرد تعامل در حوزه گردشگری و در قالب کمپین ملی معرفی سیستان و بلوچستان انجام شده که این کمپین با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و سه اقدام بین المللی تشکیل و در ۱۵ استان کشور برنامه‌هایی به این منظور اجرا می‌شود.

علیرضا جلالزایی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق زمینه‌ساز ظهور فصلی جدید از گردشگری در این استان باشیم زیرا تنها صنعتی که سیستان و بلوچستان را به لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره دچار تغییر و تحول می‌کند، صنعت گردشگری است.

وی افزود: قرار است اولین اجلاس گردشگری ساحل نشینان کشور با محوریت هفت استان ساحلی در چابهار برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: گروه ۱۶ نفره فعالان گردشگری خراسان رضوی روز گذشته وارد زاهدان شده و از موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور دیدن کرده و فردا نیز از آثار تاریخی منطقه سیستان دیدن خواهند کرد.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...