171 طرح دانش آموزان کرمانی به جشنواره جوان خوارزمی راه یافت


171 طرح دانش آموزان کرمانی به جشنواره جوان خوارزمی راه یافت

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از راهیابی طرح 171 نفر از دانش آموزان کرمانی به مرحله حضوری بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، احمد اسکندری نسب در حاشیه بازدید از روند برگزاری مرحله حضوری بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی در مرکز پژوهش های علمی - آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان با اعلام این خبر افزود: بیش از ۳۱۴ نفر در دبیرخانه استانی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی ثبت نام کرده و ۲۹۰ اثر به دبیرخانه ارائه شده که از این تعداد ۱۷۱ اثر به منظور شرکت در دفاع حضوری طرح‌ ها به مرحله استانی دعوت شده‌اند.
وی گفت: از تعداد طرح های ارائه شده به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی استان کرمان به ترتیب شهرستان های بم با ۲۹ طرح، شهربابک با ۲۵ طرح و ناحیه یک کرمان با ۱۹ طرح بالاترین رتبه را کسب کرده و شهرستان ها و مناطق کشکوئیه با ۲ طرح، انار با یک طرح و رفسنجان فاریاب و فهرج بدون طرح، پایین ترین رتبه را داشته اند.
اسکندری نسب تصریح کرد: بیشترین طرح های ارائه شده به ترتیب در گروه های علمی زبان و ادبیات فارسی ۶۰ طرح، مکانیک ۳۰ طرح، علوم زیستی و پزشکی و کشاورزی و منابع طبیعی هرکدام ۲۷طرح و کمترین طرح های ارائه شده در گروه های فیزیک و نجوم چهار طرح، کارآفرینی ۲ طرح، و سلول های بنیادی و علوم اعصاب شناسی هر کدام یک طرح بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: از نظر تعداد طرح‌های دعوت شده برای دفاع حضوری به ترتیب شهرستانهای بم با ۲۳ طرح، شهربابک با ۱۳ طرح و ناحیه ۲ کرمان و بردسیر با ۱۲ طرح در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند و شهرستان ها و مناطق کشکوئیه با ۲ طرح، انار با یک طرح و فاریاب فهرج و رفسنجان بدون طرح، پایین ترین رتبه را داشته اند.
وی همچنین گفت: از نظر تعداد طرح‌های دعوت شده به دفاع حضوری نیز، بیشترین طرح ها به ترتیب در گروه های علمی مکانیک با ۲۴طرح، زبان و ادبیات فارسی با ۲۱ طرح و علوم اجتماعی و روانشناسی با ۱۵ طرح و کمترین طرح ها در گروه های کامپیوتر سه طرح، امنیت اجتماعی، کارآفرینی و فیزیک نیز هر کدام ۲ طرح و سلولهای بنیادی و علوم اعصاب شناسی هر کدام یک طرح بوده است.
بیست و یکمین جشنواره استانی جوان خوارزمی استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، وحید سیف الدینی رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در محل مرکز پژوهش های علمی - آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

۳۰۲۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

باند سارقان مسلح طلاجات در نرماشیر منهدم شد