برای کاهش نگرانی و استرس در دوران کرونایی چه کار کنیم؟


برای کاهش نگرانی و استرس در دوران کرونایی چه کار کنیم؟

یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با تاکید بر اینکه برای کاهش نگرانی و استرس خود و خانواده تان تنفس عمیق، گوش کردن به موسیقی، قدم زدن در هوای آزاد و در نهایت نیایش و توکل بر خدا را فراموش نکنید گفت: مهارت هایی که در زمان مشکلات پیشین زندگی به شما کمک کرده اند را دریابید و از آنها برای کنترل احساسات خود در این دوره بحرانی شیوع بیماری استفاده کنید. 

"سیده مریم یکتا مقدم" در گفت وگو با ایسنا درباره مقابله با استرس در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: احساس اضطراب، ناراحتی، سردرگمی، ترس و عصبانیت در هنگام بحران عادی است و در این شرایط صحبت کردن با افرادی که به آنها اعتماد دارید، می‌تواند به افراد کمک کند.

وی با اشاره به اینکه با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید، افزود: اگر قرار است در خانه بمانید، به سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی، خواب و ورزش توجه باید داشته باشید و با عزیزانتان در خانه و یا از طریق ایمیل و تلفن با دیگر اعضای خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

یکتامقدم تصریح کرد: برای کنار آمدن با احساسات خود از مصرف سیگار، الکل و سایر مواد مخدر خودداری کنید. اگر احساس سردرگمی دارید، با یک مشاور صحبت کنید و برنامه داشته باشید که در صورت نیاز به کمک در زمینه سلامت روان و سلامت جسم به کجا بروید و چکار کنید.

این مشاور مرکز بهداشت با تاکید بر اینکه برای کاهش نگرانی و استرس خود و خانواده تان تنفس عمیق، گوش کردن به موسیقی، قدم زدن در هوای آزاد و در نهایت نیایش و توکل بر خدا را فراموش نکنید افزود: مهارت هایی که در زمان مشکلات پیشین زندگی به شما کمک کرده اند را دریابید و از آنها برای کنترل احساسات خود در این دوره بحرانی شیوع بیماری استفاده کنید.

یکتامقدم اظهار کرد: اطلاعات موردنیاز خود درباره کرونا را از منابع موثق مانند وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال