دریای متلاطم اسکله مسافری قشم را تعطیل‌ کرد


دریای متلاطم اسکله مسافری قشم را تعطیل‌ کرد

قشم - ایرنا - به دنبال افزایش سرعت باد، ارتفاع زیاد امواج و تلاطم دریا اسکله مسافری شهید ذاکری قشم تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هم اینک سرعت باد در تنگه هرمز به ۲۴ نات و ارتفاع موج به پنج پا رسیده و بیشینه وسعت دید ۶ کیلومتر است.

مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، قشم، درگهان، هرمز، لارک و هنگام تحت تأثیر بادهای شرقی و جنوب شرقی مواج هستند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله این بندر بازگشایی می‌شود.

علی اشتری خاطر افزود: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

وی ادامه‌داد: همچنین فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های گردشگری ادامه دارد.

اشتری خاطرنشان‌کرد: دریانوردان و به خصوص صیادان در محدوده بندرهای مرکزی هرمزگان از جمله قشم، هرمز و لارک و نواحی شرقی تنگه هرمز هر چه زودتر برای استقرار در پناهگاه مناسب و تمرکز نداشتن در دریا اقدام کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قشم در وضعیت آبی کرونا قرار گرفت