اسلام بدون ولایت علی(ع) اسلام آمریکایی است


اسلام بدون ولایت علی(ع) اسلام آمریکایی است

همدان_ ایرنا_ امام جمعه ملایر با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: اسلامی که در آن امامت و ولایت و امیرالمومنین(ع) و اولادش نباشد، اسلام آمریکایی و داعشی است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز یکشنبه در آئین جشن غدیر در بیمارستان دکتر غرضی ملایر با بیان اینکه خداوند با واقعه غدیر نعمت را بر مسلمانان تمام کرد افزود: دین بدون امامت و ولایت ناقص است.
وی اظهار داشت: اعلام جانشینی امیر مومنان علی(ع) از سوی پیغمبر اسلام(ص) آن هم در اواخر عمر ایشان، نشان دهنده اهمیت مساله امامت و ولایت و وحدت در دین اسلام است، درس بزرگی که نیاز جامعه امروز است.
امام جمعه ملایر درک پیام غدیر را موجب حرکت امت اسلامی در راه صحیح دانست و ادامه داد: واقعه غدیر به امت اسلامی می آموزد که مدیریت جوامع اسلامی باید در دست کسانی باشد که امیرالمومنین (ع) را معیار و شاخص قرار می دهند.

اسلام بدون ولایت علی(ع) اسلام آمریکایی است


حجت الاسلام برقراری امامت و ولایت را تکمیل کننده توحید و نبوت دانست و بیان کرد: پیامبر (ص) پیام آور و سفیر خدا است و در شرایط آن روز جامعه به دستور خداوند در برکه غدیر جانشینش را انتخاب کرد و سه شبانه روز مردم را نگه داشت تا با حضرت علی(ع) بیعت کنند.
وی ادامه داد: ۳۶۰ تن از علمای اهل سنت حدیث غدیر را نقل کرده اند و پیامبر اسلام (ص) در این روز ۱۵ کلمه را به کار برد که به معنای پیشوا بودن حضرت علی (ع) است.
امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امام هادی(ع) ویژگی های ولایت مداری را به درستی عنوان کرده است، بر لزوم قرائت آنها تاکید کرد و گفت: پیغمبر(ص) در خطبه غدیریه سه بار نام امام زمان(عج) را می آورد و این بدان معنا است که امامت از امیرالمومنین(ع) شروع شده و تا امام زمان(عج) ادامه دارد و مقطعی نیست.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: ولایت مداری تنها محبت اهل بیت(ع) نیست، بلکه با تمام وجود باید مطیع امر اهل بیت(ع) بود و به آنها پناه برد.
وی با تاکید بر اینکه تکلیف ما در زمان غیبت مراقبت از دین، مخالفت با هوای نفس و مطیع امر ولی فقیه بودن است تاکید کرد: امروز مدیر ولایی کسی است که همانند امیر مومنان (ع) خود را در هر شرایطی و بدون هیچگونه تاثیرپذیری در رفتار و کردارش خدمتگزار مردم بداند.

اسلام بدون ولایت علی(ع) اسلام آمریکایی است


حجت الاسلام برقراری بر لزوم بزرگ شمردن عید سعید غدیر خم و عیدی دادن و کمک به نیازمندان تاکید کرد و افزود: یک دهه امامت و ولایت را باید جشن بگیریم.
امام جمعه ملایر همچنین خواستار آذین بندی شهر، مزین کردن دستگاه های اجرایی، خیابان ها، محله و بازار به نام حضرت علی (ع) و برگزاری جشن و سرور شد.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!