3 کشته و 34 زخمی در پی انفجار در نزدیکی مسجد شیعیان بغداد


3 کشته و 34 زخمی در پی انفجار در نزدیکی مسجد شیعیان بغداد

انفجار در نزدیکی یکی از مساجد شیعیان در جنوب بغداد، پایتخت عراق سه کشته و 34 زخمی بر جای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آسوشیتدپرس»، انفجار در نزدیکی یکی از مساجد شیعیان در جنوب بغداد، پایتخت عراق سه کشته و 34 زخمی بر جای گذاشت.

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که این انفجار در نتیجه منفجر شدن یک موتور سیکلت که حامل مواد منفجره بود به وقوع پیوست. به گفته این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود،این موتور سیکلت در یک خیابان تجاری در روستای «مصیب» و در نزدیکی مسجد شیعیان منفجر شد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و اعلام کرد که گردهمایی شیعیان در نزدیکی این مسجد را هدف قرار داده است.

عراق در اواخر سال 2017 میلادی اعلام کرد که به پیروزی علیه گروه تروریستی داعش دست یافته است،با این وجود داعشی ها همچنان دست به انجام حملات تروریستی به ویژه در شمال این کشور می زنند.

ارتش عراق اعلام کرده است که عملیات جدیدی را از صبح امروز (شنبه، دوم شهریور) برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش در استان غربی الانبار آغاز کرده است.

گروه تروریستی داعش از تابستان سال 2014 میلادی با پیشروی در خاک عراق، مناطقی از شمال و غرب این کشور را اشغال کرد.

ارتش عراق از چند ماه بعد با آغاز عملیاتی گسترده، بسیاری از مناطق تحت اشغال داعش از جمله شهر راهبردی رمادی، مرکز استان الانبار را آزاد کرد و تلاش ها برای ریشه کن کردن کامل این گروه تروریستی در عراق ادامه دارد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان