همایش ملی عناب در بیرجند کار خود را آغاز کرد


همایش ملی عناب در بیرجند کار خود را آغاز کرد

همایش ملی عناب با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از پژوهشگران و محققان این محصول استراتژیک کار خود را در بیرجند ‌آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جلال الدین صادقی» امروز یکشنبه (۳ شهریور) در اولین همایش ملی عناب در خراسان جنوبی اظهار داشت: این همایش در روزهای سوم و چهارم شهریور ماه برگزار می شود و حاصل تلاش و پژوهش بیش از چهار هزار و 800 نفر ساعت است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 97 درصد عناب کشور در خراسان جنوبی تولید می شود، گفت: 6 هزار و 500 تن عناب سالانه در خراسان جنوبی تولید می شود و سه هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت کشت عناب هستند.

وی با اشاره به اینکه عناب در سطح ملی و منطقه ای آنگونه که شایسته است شناخته نشده است، افزود: عناب برای خراسان جنوبی یک محصول فوق استراتژیک است و فرآورده های حاصل از عناب می تواند اقتصاد جامعه را دگرگون کند و توجه تولیدکنندگان به عناب می تواند ضریب ماندگاری مردم در روستاها را افزایش دهد.

صادقی با تاکید بر اینکه باید مراکز تحقیقاتی و علمی به طور جدی برای ایجاد باغ های نمونه آموزش کشاورزی و تولید فرآورده های عناب ورود کنند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی چهار سال است که با ایجاد مجتمع گیاهان دارویی و جذب نیروهای متخصص به این موضوع پرداخته است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه یافته های علمی مرتبط با عناب در قالب کتاب ارائه شود، اظهار کرد: برندسازی محصول عناب باید با استفاده از تکنولوژی جدید باید عملیاتی شود و این مهم در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می کنیم که ایده های فناورانه مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند، گفت: امیدواریم مسئولان با توجه به نگاه بلند مقام معظم رهبری این ثروت های منطقه ای را به گونه ای حمایت کنند که جایگزین مناسبی برای نفت شوند.

گفتنی است در پایان اولین همایش ملی عناب در خراسان جنوبی از تمبر اولین همایش ملی عناب با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور، استاندار خراسان جنوبی و دیگر مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

پایان پیام/573

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟